اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت از اختصاص ۶۹۵ میلیارد تومان اعتبار به عنوان کمک هزینه های مختلف در حوزه های بازسازی و ساخت مسکن های تخریب شده در زلزله خوی خبر داد.
اختصاص ۶۹۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده خویبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس گزارشی که با حضور استاندار آذربایجان غربی در جلسه هیات دولت درخصوص زلزله خوی ارائه شده بود، بحث و بررسی‌های کارشناسی در مجموعه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه درباره جبران خسارات صورت گرفت و در نهایت اعتبار لازم امروز به تصویب رسید.

وی افزود: امروز هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۶۹۵ میلیارد تومان کمک هزینه‌های مختلف در حوزه بازسازی و ساخت و ساز مسکن های تخریب شده، در حوزه اماکن عمومی مانند مدارس یا درمانگاه ها و در حوزه کمک برای تامین برخی از تسهیلات بانکی برای مسائل ناشی از زلزله مانند تسهیلات ودیعه مسکن و امثال تصویب شد که با سرعت در اختیار استان قرار بگیرد.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد که پیش از این نیز دولت تنخواهی را برای جبران خسارت زلزله‌های اخیر در این شهرستان اختصاص داده بود.

دبیر هیات دولت همچنین گفت: در جلسه امروز هیات وزیران گزارش‌های متعددی از سوی بخش‌های مختلف اجرایی در خصوص افتتاح ها و اقداماتی که در حوزه‌های مختلف چون انرژی، بهداشت، ورزش، مسکن و سایر حوزه ها که در دهه فجر افتتاح شده یا در دست انجام است، ارایه شد که بخش زیادی از جلسه امروز هیات دولت را به خوداختصاص داد.

بهادری جهرمی ادامه داد: آیین انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: