اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - 24 September 2022
امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون که از چند روز پیش به علت سکته قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، امروز شنبه دوم مهر از دنیا رفت.
امین تارخ درگذشتبه گزارش عصرپرس، امین تارخ در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

متأسفانه بعد از گذشت چند روز از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، این بازیگر نام آشنا روز شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ فوت کرد.

تارخ مرداد ۱۳۳۲ به دنیا آمد و در دهه ۵۰ از دانشگاه تهران دانش‌آموخته شد. او در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌هایی ماندگار در سینما، تئاتر و تلویزیون آفرید و در یکی دو دهه اخیر با راه‌اندازی یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌هایی مطرح به سینما و تلویزیون ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران می‌توان به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی اشاره کرد.

این بازیگر توانمند در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرد ‌و یکی از ماندگارترین آنها نقش ابن سینا در مجموعه تلویزیونی «بوعلی سینا» بود. «سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت ازدست‌رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص زنده‌یاد تاریخ است که در خاطر بسیاری از علاقه‌مندانش می‌ماند.


نام:
ایمیل:
* نظر: