اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 13 August 2022
شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:
خرید تضمینی گندم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به میزان خرید در بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایانِ فصل زراعی سال ۱۴۰۱ ادامه یابد
رشد ۵۱ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاریبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: خرید تضمینی گندم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به میزان خرید در بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است و با ادامه روند تحویل این محصول در استان‌های مختلف کشور، پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایانِ فصلِ زراعی سال ۱۴۰۱ افزایش ‌یابد.

این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که میزان خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰ در برخی استان‌ها تا ۴ برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تا این تاریخ استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم بین استان‌های کشور پیشتاز است و استان‌های گلستان با ۷۵۷ هزار تن، کردستان با ۵۶۰ هزار تن، فارس با ۴۸۳ هزار تن و کرمانشاه با ۴۶۶ هزار تن بعد از خوزستان، ۴ استان دیگر پیشگام خرید این محصول در کشور هستند.

این گزارش می‌افزاید، بعد از این استان‌ها، ۵ استان دیگری که بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته‌اند، به ترتیب آذربایجان غربی با ۳۶۹ هزار تن، خراسان رضوی با ۳۴۳ هزار تن، همدان با ۳۰۹ هزار تن، لرستان با ۲۶۱ هزار تن و اردبیل با ۲۱۷ هزار تن در بین ۱۰ استان پیشتاز خرید تضمینی این محصول قرار دارند.

گفتنی است‎‎؛ ‌تاکنون ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران خریداری شده است در حالی که سال گذشته تا این تاریخ، ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: