اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 23 May 2022
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فردا (سه شنبه) تعطیل اعلام می‌شود.
ادارات، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه روز سه‌شنبه تعطیل استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «غلامرضا شهبازی» دوشنبه شب اعلام کرد: همچنین همه ادارات استان (به استثنای دستگاه های خدمات رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس۱۱۵، خدمات شهری شهرداری ها، بخش های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان ها وآتش نشانی ها) در روز سه شنبه تعطیل است.

وی توصیه کرد که مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در شهرهای بحرانی کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

در این اطلاعیه آمده است: شهرستان‌هایی که شاخص آلودگی آنها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد و گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند و مردم هم به پارک ها و پیاده روی نروند زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.  

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n۹۵ یا ماسک ffp۲، ffp۳ به همراه ماسک های سه لایه است.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین باتوجه به تداوم وضعیت آلودگی هوا و احتمال بالای ورود مستمر ریزگردها از مرزهای غربی به استان، کارگروه شرایط اضطراری باهدف حفاظت از سلامت و بهداشت هم استانی ها به صورت مستمر، شرایط هوایی را بررسی و اطلاعات دقیق و قابل اتکا را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت در اختیار مردم قرار می دهد تا امکان برنامه ریزی مناسب برای آنها وجود داشته باشد.

در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مدارس و بانک‌ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. اعلام دیرهنگام برخی اطلاعیه ها هم تنها با هدف دستیابی به یک پیش بینی دقیق و مناسب با کمترین خطا است و تمام تلاش کارگروه مذکور حفاظت از سلامت، بهداشت و آرامش شهروندان استان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: