اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 28 February 2022
وزیر فرهنگ لبنان با اعلام حمایت از برنامه های پیش‌بینی شده برای هفته فرهنگی ایران در کشور لبنان، ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های دوجانبه تهران- بیروت شاهد توسعه روابط فرهنگی و هنری دو کشور باشیم.
تاکید وزیر فرهنگ لبنان بر توسعه روابط فرهنگی تهران- بیروتبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، همزمان با سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان، محمد علی کیانی، مدیر کل همکاری های فرهنگی و هنری امور ایرانیان خارج از کشور به اتفاق سید محمد رضا مرتضوی، وابسته فرهنگی ایران در لبنان، و علی قصیر، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران با حضور در دفتر وزیر فرهنگ لبنان، با وی دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار در راستای اتخاذ تمهیدات و هماهنگی های لازم برای دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با همتای لبنانی خود انجام شده است.

در این دیدار، هیئت ایرانی با تشریح مهمترین برنامه های برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان درباره همکاری های دوجانبه برای هرچه باشکوهتر برگزاری شدن این رویداد فرهنگی و هنری در کشور لبنان تاکید کردند.

محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان نیز ضمن اعلام حمایت از برنامه های پیش‌بینی شده برای هفته فرهنگی ایران، اظهار امیدواری کرد که با همکاری‌های دوجانبه شاهد توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور شرکت و افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است.

هفته فرهنگی ایران در لبنان روز دوشنبه (۹ اسفند ۱۴۰۰) با حضور وزیران فرهنگ ایران و لبنان، و با اجرای ارکستر ملی ایران در سالن آمفی جمعیت هنرهای لبنان «رسالات» در بیروت آغاز می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز سفر به لبنان با حضور در روضه الشهیدین بیروت ضمن قرائت فاتحه، نثار شاخ گل و ادای احترام به شهدا، با شماری از مادران شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در یادداشتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سفر به کشور لبنان به دعوت برادر محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان، گامی در مسیر تلاش برای تقویت روابط فرهنگی و پیوند اهداف و مسائل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما مراسم و آیین‌های هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در لبنان که کشور فرهنگ، مقاومت و عزت است، گرامی می‌داریم.

هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است. که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

در این هفته های فرهنگی، نشست ها و گفت‌وگوی ادیان و گفتگوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفتگوی های ادبی و شعری با همتایان و هم صنف های خودشان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: