اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - 24 January 2022
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اهدای خون بانوان یکی از برنامه ها و فعالیت های عام المنفعه بانوان خواهد بود، گفت: این امر خداپسندانه در برنامه فرهنگی استانداری ها قرار خواهد گرفت.
تاکیدخزعلی برای فرهنگسازی اهدای خون بانوانبه گزارش عصرپرس از  اداره کل انتقال خون استان تهران انسیه خزعلی امروز در نشستی که در اداره کل انتقال خون استان تهران به منظور حمایت از فرهنگسازی برای اهدای خون بانوان، برگزار شد، افزود: در پویش همگانی زنان برای زنان که در هفته زن با همکاری استانداری ها اجرا می شود اهدای خون بانوان نیز یکی از برنامه ها و فعالیت های عام المنفعه بانوان خواهد بود و قصد داریم این برنامه استمرار یابد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این جلسه با تاکید بر استمرار حرکات فرهنگی و مشارکت طلبانه بانوان برای اهدای خون خبر از حمایت همه جانبه این معاونت در زمینه ترویج اهدای خون توسط بانوان را داد.

با اهدای خون بانوان هر خانه یک مرکز اهدای خون می شود

همچنین دراین نشست، محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران ضمن تبریک به مناسبت میلاد فاطمه زهرا(س) و هفته زن گفت: باورهای غلط مربوط به کم خونی و مواردی از این دست، نبود مراکز گسترده در سطح شهر و مشکلات و موانع دیگر حضور بانوان را برای اهدای خون کاهش داده است که نبود مراکز سیار و ثابت گسترده در استان تهران بیش از سایر نقاط، نمود پیدا می کند.

وی با تاکید بر این که هر اهدا کننده باید سالم وارد مرکز اهدای خون شود و سالم از آن خارج شود گفت: در مراکز اهدای خون وضعیت کم خونی و سلامت عمومی جسمی بانوان بررسی می شود و در صورت واجد شرایط بودن از آنها خون گرفته می شود.

مهدی زاده مشارکت بانوان در اهدای خون را بسیار مهم بر شمرد و گفت: با اهدای خون بانوان هر خانه یک مرکز اهدای خون می شود، زیرا بانوان در آموزش و انتقال فرهنگ به خانواده و مراقبت از سلامت جسمی آنان نقش مهمی دارند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد انتقال خون استان پس از شیوع کرونا در دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کرونا و عبور از نشیب و فرازهای اهدای خون در همه گیری این ویروس گفت: هم اکنون اهدای خون بانوان به کمتر از ۵ درصد رسیده است و برای گروهی که نیمی از مصرف خون و نیمی از جامعه را تشکیل می دهند مقداری ناچیز به شمار می رود.

افزایش امکانات می تواند به گسترش اهدای خون در میان بانوان کمک کند

در این جلسه رئیس بسیج جامعه زنان کشور ضمن اعلام حمایت همه جانبه این جامعه ازاهدای خون گفت: پس از شیوع کرونا جامعه بسیج بانوان به طور منسجم و متشکل در کل کشور اقدام به اهدای خون جمعی کرد.

مینا بیابانی افزود: تجربه دو ساله اهدای خون این جامعه نشان می دهد نبود مراکز ثابت یا سیار در بسیاری از نقاط شهر ها سبب می شود بانوان امکان اندکی برای اهدای خون داشته باشند و افزایش این امکانات می تواند به گسترش اهدای خون در میان بانوان کمک کند.

وی  مراکز بسیج و مساجد را محل خوبی برای استقرار تیم های سیار  خون دهی دانست و  ضمن اعلام حمایت فرهنگی و رسانه ای از فرهنگ اهدای خون گفت: هفته زن و میلاد با سعادت فاطمه زهرا فرصت مغتنمی است که بانوان اهدای خون خود را آغاز کنند و اهدا کننده باقی بمانند.

الهام خلف عادلی مشاور امور بانوان سازمان انتقال خون نیز ضمن اشاره به نیاز مبرم بانوان بخصوص در هنگام زایمان به خون اهدایی گفت: نیمی از جامعه مصرف کننده خون بانوان هستند و خوب است در شاخص های مشارکت اجتماعی اهدای خون نیز به عنوان یک شاخص مهم در نظر گرفته شود تا بتوان روی آن کار فرهنگی بنیادی انجام داد و در همه جا فرهنگ آن نهادینه شود.

انسیه خزعلی امروز(دوشنبه) در پویش «اهدای خون بانوی ایرانی» که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در سازمان انتقال خون برگزار شد، شرکت کرد.

این پویش با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان انتقال خون از دوم تا هشتم بهمن ماه در مراکز اهدای خون سراسر کشور انجام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: