اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 20 December 2021
وزیر فرهنگ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر همکاری وزارتخانه با مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه هنر گفت: تلاش مان این است پای دانشگاه و استادان هنر را به حوزه‌های تصمیم‌سازی باز کنیم.
تلاش ما این است که پای اساتید دانشگاه را به تصمیم‌سازی باز می‌کنیمبه گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز دوشنبه(۲۹ آذرماه) از دانشگاه هنر، محوطه تاریخی و گالری پردیس باغ ملی این دانشگاه بازدید و با هیات رئیسه دانشگاه هنر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نوع مسئولیت‌ها و وظایف،‌ بیشترین‌ نیاز را به ظرفیت‌های علمی و‌ پژوهشی مجامع هنری به ویژه دانشگاه هنر دارد، گفت: ما نیازمند ارتباط دانشگاه و‌ حوزه‌های تخصصی علوم انسانی و هنر با حوزه‌های تصمیم‌ساز هستیم و امیدواریم در دولت سیزدهم از ظرفیت‌های پژوهشی و علمی دانشگاه در وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فعالیت‌های ما در معاونت هنری ناظر به دانشکده‌هایی است که در دانشگاه هنر وجود دارد که از این میان می‌توان به حوزه موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... اشاره کرد. همچنین در سازمان سینمایی این نیازمندی را احساس و فکر می‌کنم جای همکاری عمیق بین بخش‌ها وجود دارد. البته در جاهایی هم که قرار است ما تصمیم‌گیری کنیم تلاش‌مان بر این است که پای اساتید دانشگاه را به حوزه‌های تصمیم‌سازی باز کنیم.

به گفته اسماعیلی در جلسه شورای هنر که تا قبل از دهه فجر برگزار می‌شود، در کنار نهادهای حقوقی، حداقل سه عضو حقیقی این شورا با معرفی وزیر فرهنگ و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی از اساتید هنری کشور تعیین می‌شوند.

وی افزود: تشکیل شورای هنر اتفاق خوبی برای حوزه‌های هنری وزارت متبوع و همچنین سایر بخش‌های هنری کشور است. در این شورا علاوه بر کار صف باید حوزه‌های پژوهشی و علمی هم حضور داشته باشند. تلاش ما بر این است که مقر اصلی شورای هنر دانشگاه باشد.

رئیس شورای هنر خاطرنشان کرد: باید بخشی از بدنه تصمیم‌گیر حوزه فرهنگ و هنر را از دانشگاه داشته باشیم و تلاش ما بر این است که در تصمیم‌سازی‌های این وزارتخانه از اساتید دانشگاه استفاده کنیم. یکی از این حوزه‌ها مربوط به رایزنی‌های فرهنگی است و ما این آمادگی را داریم که از ظرفیت‌ اساتید دانشگاه در این بخش نیز استفاده کنیم.

اسماعیلی با اشاره به موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ در دولت سیزدهم گفت: گام‌های اولیه برای این موضوع برداشته‌ شده و به دنبال ایجاد یک نهاد متمرکز هستیم تا بتواند ماموریت اقتصادی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر را در این زمینه راهبری کند، البته این امر نیازمند حضور مراکز علمی از جمله دانشگاه هنر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما آمادگی استفاده از پیشنهادهای هیات رییسه و هیات علمی دانشگاه هنر را داریم و باید بیشترین تعامل بین بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر باشد، زیرا این دانشگاه سرشار از مفاخر فرهنگی کشور و همچنین تنوع هنری قابل توجه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حال حاضر به دنبال ایجاد و تکمیل هنرستان‌ها در شهرستان‌ها هستیم و در سفرهای استانی تاکید ما بر اهتمام ویژه به این موضوع است، چراکه معتقدیم هنرستان‌ها مبادی ورود به دانشگاه هنر هستند.

 اسماعیلی در پایان گفت: هم‌اکنون عده‌ قابل توجهی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در عرصه‌های مختلف هنر هستند و میزان اشتیاق نوجوانان و جوانان به حوزه فرهنگ و هنر بسیار بالا است و این علاقه‌مندی، وظایف ما و دانشگاه هنر را سنگین می‌کند، زیرا با این وظیفه می‌بایست محتوای خوب و متناسب با فرهنگ ایرانی _اسلامی فراهم آوریم.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمانه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه دانشگاه هنر بازدید کرد.

لازم به ذکراست، در این دیدار محمود سالاری معاون امور هنری و محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی را همراهی کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: