اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - 21 October 2021
وزیر بهداشت در تربت حیدریه:
وزیر بهداشت گفت: تا صبح امروز بیش از ۷۶ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و میزان تزریق نوبت اول واکسن به حدود ۵۰ میلیون دُز رسیده و اگر به ۵۴ میلیون نفر، دُز اول تزریق شود، به حدود ۸۰ درصد از جمعیت هدف ۶۷ میلیون نفری بالاتر از ۱۲ سال، واکسن تزریق شده است.
بیش از ۷۶ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده استبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) تربت حیدریه، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمارستان نیمه تمام در سطح کشور با پیشرفت های فیزیکی متفاوت وجود دارد و در سفرهای استانی، یکی از برنامه های ما، اختصاص بودجه و امکانات برای تکمیل این پروژه ها است. بسیاری از نهادهای مردمی و انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و خیّرین نیز برای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی به وزارت بهداشت کمک می کنند.
 
وی افزود: امروز مهمترین مساله و اولویت توسعه زیرساخت ها برای ما، تکمیل پروژه های بهداشتی و خانه های بهداشت است و بهداشت بر درمان اولویت دارد، چون نقش بهورزان و نیروهای بهداشتی در بیماریابی و پیشگیری از بیماری ها، بسیار مهم است.
 
وی یادآور شد: خوشبختانه به لطف الهی، واکسیناسیون با مشارکت گروه های مردمی و جهادی به نحو خوبی آغاز شد و استمرار دارد. تا صبح امروز بیش از ۷۶ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و میزان تزریق نوبت اول واکسن به حدود ۵۰ میلیون دُز رسیده و اگر به ۵۴ میلیون نفر، دُز اول تزریق شود، به حدود ۸۰ درصد از جمعیت هدف ۶۷ میلیون نفری بالاتر از ۱۲ سال، واکسن تزریق شده است. یعنی اگر ۴ میلیون دُز واکسن دیگر در نوبت اول تزریق شود، به ۸۰ درصد پوشش واکسن در نوبت اول می رسیم که رکورد بسیار خوبی به ویژه در دولت سیزدهم است.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: تا صبح امروز حدود ۲۶ میلیون دُز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است. تا یکی دو ماه قبل، حدود یک سوم افرادی که دُز اول را تزریق کرده بودند دُز دوم را نیز تزریق کردند، اما امروز بیش از ۵۰ درصد از آنها دو دُز واکسن را تزریق کرده اند و اکنون سرعت ما بیشتر در تزریق دُز دوم است و امیدواریم بعد از رسیدن به سطح مناسبی از پوشش واکسیناسیون در دو نوبت، محدودیت ها را به تدریج کاهش دهیم. 
 
عین اللهی تصریح کرد: فعلا باید با کرونا زندگی کنیم، چون به راحتی از بین نمی رود و در همه جای دنیا وجود دارد و در ایران نیز وارد می شود، بنابراین رعایت فاصله، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها به ویژه دوری از تجمعات، همچنان لازم است.
 
وی گفت: یکی از نکات مهم این بود که بسیاری از بیماران کرونایی که جان خود را از دست دادند، در تجمعات بدون ماسک حضور پیدا کرده بودند. واکسن به میزان قابل توجهی در کشور تامین و حدود ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد شده و تا دو هفته آینده، واردات واکسن به ۱۶۰ میلیون دُز می رسد و خوشبختانه تولیدات داخلی واکسن هم خوب بوده و علاوه بر برکت، رازی، پاستور، سیناژن و فخرا هم اقدام به تولید واکسن می  کنند و بعد از ۶ ماه از تزریق دُز دوم، با تصمیم کمیته علمی کرونا، تزریق دُز یادآور  با واکسن های تولید داخل انجام خواهد شد. 
 
وزیر بهداشت گفت: خوشحالیم که بیمارستان مجهز ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) تربت حیدریه با امکانات بسیار خوب امروز افتتاح شد و امیدواریم بتوانیم با تجهیز کامل از نظر تجهیزات و دستگاه ها و همچنین نیروی انسانی، خدمتگزار مردم باشیم. این بیمارستان می تواند به کل مردم منطقه خراسان خدمات درمانی ارائه کند. یکی از مزایای تربت حیدریه، وجود دانشگاه علوم پزشکی است. همچنین در جوار بیمارستان، مرکز آموزشی در حال ساخت است و این بیمارستان، آموزشی درمانی است. 
 
براساس گزارش وزارت بهداشت،عین اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری ها و تهدید های مختلف از جمله کرونا، آمادگی های بهداشتی و درمانی، لازم و ضروری است و همیشه باید در حالت آماده باش، قرار داشته باشیم و بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه نیز یکی از مواردی است که آمادگی سیستم بهداشتی و درمانی برای درمان بیماری ها و مقابله با تهدیدات حوزه سلامت است. این بیمارستان، عمومی و جامع و دارای بخش های مختلف درمانی است. بیمارستان های جامع از اهداف وزارت بهداشت است که بتوانند در بیماری های مختلف، نقش خود را ایفا کنند تا اگر بیماران مراجعه می کنند، نیاز به ارجاع به سایر مراکز درمانی نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: