اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 17 October 2021
معاون پارلمانی رییس جمهوری:
معاون پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه باید سیستم آموزشی کارآمد داشته باشیم، گفت: با سیستم آموزشی کارآمد خواهیم توانست به اهداف بلند و متعالی خود دست پیدا کنیم.
سیستم آموزشی کارآمد باعث رسیدن به اهداف بلند می‌شودبه گزارش عصرپرس از دانشگاه فرهنگیان؛ سیدمحمد حسینی در نخستین همایش کشوری بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع ‌نقش دانشگاه فرهنگیان افزود: بایستی ملت و امت آمادگی برای تغییر داشته باشند تا اهداف مورد نظر محقق شود و از این منظر به نیروهای کارآمد و شجاع، تحول­ خواه و عدالت­ طلبی نیاز است که پایه تربیت آنان از همین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه جامعه‌­ای که اهل دانش و بصیرت ورزی باشد، به طور قطع جامعه ­ای پیشرو خواهد بود، ادامه داد: دستیابی به تمدن نوین اسلامی نیازمند الزاماتی است و برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوبی، باید مجاهدت بسیارکرد.

حسینی بحث دانش اندوزی را از موارد مورد تاکید و  بسیار مهم در  اسلام دانست و با بیان اینکه توجه به علم  باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: ایجاد علاقه به علم آموزی در میان کودکان و نوجوانان  از رسالت­ های آموزش و پرورش بوده و از معلمان  انتظار می ­رود که فرزندان را با علم عجین و به آن علاقه ­مند کنند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته وحدت، خاطرنشان کرد: بحث وحدت یک امر تمدنی است و هر جامعه ­ای که به این مقوله توجه نداشته باشد، ناگزیر به ضعف و شکست خواهد رسید، وحدت امری است که در اسلام توجه ویژه ­ای بدان شده است.

دانشگاه فرهنگیان از پاک‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نیز در این نشست با اشاره به رسالت­ های دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: پاکترین و باصفاترین مجموعه فرهنگی در کشور همین دانشگاه فرهنگیان است که با وسعت بسیاری مشغول به فعالیت بوده و اقدامات آنان قابل احترام و تقدیر است. سرچشمه بسیاری از خوبی ­ها در جامعه از همین تعلیم و تربیت ریشه می­ گیرد و البته اگر کاستی­ هایی نیز وجود دارد، رفع این کاستی­ ها بایستی از همین دانشگاه فرهنگیان و حوزه تعلیم و تربیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: غرب مفهوم آزادی را بین ما تبدیل به عقده کرد تا ارزش ­هایی همچون استقلال و آزادگی فراموش شود. ما اگر افراد را مستقل از بسیاری عوامل اسارت بخش، بار آوریم؛ بسیاری از مشکلات و کاستی­ ها مرتفع خواهد شد.

حجت ­الاسلام و المسلمین پناهیان تأکید داشت: صرف تعدد قانونگذاری مشکلات را رفع نخواهد کرد بلکه باید به مراکز تعلیم و تربیتی مثل دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه داشت تا استقلال در اندیشیدن و فهمیدن، استقلال برای علاقه­ مند شدن، استقلال برای عمل کردن در یک جمع و مواردی از این قبیل، در مدرسه به وی آموخته شود. استقلال مفهومی صرفاً ارزشی نیست که بخواهیم به زور به فرزندان­مان بیاموزیم بلکه خود آنان انگیزه پذیرش روحیه استقلال ­طلبی را دارند.

وی ادامه داد: اگر این روحیه استقلال­ طلبی در مهارت ­های زندگی وارد شود، نتیجه آن همان فرد مؤمن و مجاهدی خواهد شد که ما در حال حاضر با تلاش ­های مکرر چندان موفق به تحقق آن نشده ­ایم. خمیرمایه بیانیه گام دوم، تحقق اهداف انقلاب است و ریشه انقلاب نیز چیزی جز همان استقلال­ طلبی نخواهد بود.

نقشه راهی روشن مبتنی بر امید و واقع بینی 

حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر شعار دانشگاه فرهنگیان با عنوان حرکت به سوی اخلاق و تمدن نوین اسلامی ایرانی، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راهی روشن مبتنی بر امید، واقع بینی و خوش بینی مومنانه دانست و گفت: تالیف بیانیه گام دوم انقلاب با قلم گویا و شیوای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) توام با درایت عالمانه است و امیدواریم همگی بتوانیم شاگردان خوبی برای انقلاب و همچنین محقق ساختن منویات مقام عظمای ولایت باقی بمانیم.

خنیفر، تدوین و گردآوری تک تک کلمات و خطوط بیانیه گام دوم انقلاب را از سر شوق، تجربه، حق گویی و حق پویی رهبر انقلاب ذکر کرد و گفت: این مهم، بر هیچ عزیز اهل قلم و اهل تحقیق و پژوهش پوشیده نیست.

رییس دانشگاه فرهنگیان، مسیر طی شده، شرایط کنونی و مسیر پیش رو را از جمله ابعاد مهم بیانیه برشمرد و اظهار داشت: بررسی، آسیب شناسی و قیاس وضع کنونی با گذشته و همچنین ترسیم وضع مطلوب، بهترین اقدام انجام شده در راستای تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توسط ذهنی قوی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، ظرفیت تاریخی ۴۰ سالگی انقلاب، اعجاز انقلاب، نصرت الهی، کامیابی ها، چالش ها، بحران ها، آسیب ها، امتداد جهانی نهضت، هزیمت دشمنان، پیروزی ها، انتقال مسائل به صورت نسل به نسل و ثمردهی دستاوردها را از جمله زمینه های موجود در بیانیه ذکر و یادآور شد: با وجود تحریم های حاکم شده بر کشور، تاب آوری مردم ایران در دنیا و تاریخ بی نظیر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: