اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - 26 September 2021
شهردار تهرانگفت: امیدواریم در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین با هماهنگی جدی خدمتگزاری شایسته‌ای به شهروندان داشته باشیم.
راهپیمایی جاماندگان اربعین با نظم، امنیت و سلامت برگزار شودبه گزارش عصرپرس، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در جلسه ستاد جاماندگان راهپیمایی اربعین با مدیران شهری و مدیران مرتبط، با اشاره به اینکه باید برای جاماندگان راهپیمایی اربعین خدمتگزاری شایسته ای داشته باشیم، افزود: این خدمت در پنج ویژگی نظم، امنیت، حفظ سلامت راهپیمایان با توجه به  پروتکل های بهداشتی، خدمت و ایجاد و حفظ یک فضای معنوی خلاصه می شود.

وی افزود: خادم کسانی در راهپیمایی روز اربعین در تهران هستیم که دلشان در کربلا است در حالی که امکان حضور در کربلا را پیدا نکردند. 

زاکانی یادآورشد: با توجه به شرایط فعلی در عراق و  وضعیت مناسب واکسیناسیون در کشور، پیش بینی می‌شود که راهپیمایی های اربعین در سراسر کشور پرشور تر از سال‌های گذشته برگزار شود بنابراین باید جمعیت را به گونه‌ای از نظر پروتکل های بهداشتی رهنمون کنیم که آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

شهردار تهران اظهارداشت: کیفی بودن خدمات و برنامه ها برای مراسم اربعین حسینی مهم است، از این جهت که دل های مشتاق به این عرصه می آیند.

وی با بیان اینکه باید فضا را به گونه ای فراهم کنیم که مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین مسدود نشود، خاطرنشان کرد:  حمل و نقل باید به شکلی باشد که حتی اگر کسی خواست  از وسط مسیر برگردد، امکان این انتقال را داشته باشد و تا حد امکان بار جمعیت به آخر مسیر منتقل نشود  و گره ‌در آن به وجود نیاید.

شهردار تهران اعلام کرد: تا حد ممکن باید کار به خود مردم واگذار شود چرا که در این صورت کارها با کیفیت بهتری انجام می شود و ما باید به عنوان نوکر در خدمت مردم باشیم و از کل ظرفیت‌های مردمی، موکب‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد به بهترین نحو استفاده گردد.

زاکانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: به طور معمول پایان جنگ را گرامی می‌دارند، اما ما آغاز جنگ را گرامی داریم و البته باید برای پایان آن نیز برنامه متنوع و بزرگی داشته باشیم،  اما دلیل گرامی داشتن آغاز جنگ تحمیلی این است که این جنگ برای ما دفاع مقدس و بر مبنای مکتب اسلام و امام (ره) با حضور گسترده مردم با انگیزه پاک و خالصانه انجام شد.

وی با تسلیت رحلت آیت الله حسن زاده آملی، او را عالم سالک و عارف برجسته خواند و اضافه کرد: همچنین باید درگذشت نوجوان فداکاری که برای نجات جان دیگران، جان خود را فدا کرد را نیز تسلیت عرض کنم.

راهپیمایی جاماندگان اربعین یک برنامه ارزشمند در پایتخت فرهنگی جهان اسلام است

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران نیز در ادامه این جلسه ابراز امیدواری کرد که شهرداری در این مقطع در ارتقای رضایت شهروندان تهرانی،  ارائه خدمت به مردم،  ارتقای ارزش‌های فرهنگی و دینی گام‌های بلندی بردارد و برگ زرین و درخشانی در تاریخ مدیریت شهر تهران ماندگار شود.

وی افزود: در جلسه ویژه  با موضوع اربعین در شورای فرهنگ عمومی استان تهران،  مقرر شد که در صورت موافقت ستاد کرونا مراسم پیاده روی بازماندگان اربعین که یک برنامه ارزشمند و بزرگداشت یاد اربعین است در پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه شهرداری تهران به خوبی ماموریت‌های محوله برای پیاده روی جاماندگان اربعین که یک برنامه  فرهنگی، معنوی و سیاسی است را انجام داد، اضافه کرد: همه نهادهای مرتبط تصمیمات و برنامه‌ها را به صورت دقیق بیان کردند و امید است که  این برنامه‌ها در موقع اجرا نیز با دقت عملیاتی شود و  پیشنهاد می کنم یک گروه نیز متصدی رصد چگونگی اجرای برنامه باشد تا ما بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم و از کسانی که در این مهم موفق تر بودند تقدیر داشته باشیم.

خدمت‌رسانی رایگان خط یک مترو و تاکسی‌ ون‌های مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین 

حجت الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست اعلام کرد: شهرداری تهران بناست با خدمت رسانی بیشتر از تجمع زیاد جلوگیری کند و همچنین در طول برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی،  استفاده از خط یک مترو و ون‌های سازمان تاکسیرانی در طول مسیر رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: اربعین حسینی رویداد فوق العاده ای است که نوکری در آن نیز فوق العاده است،  گویی اتفاقی در آسمان می افتد که فقط عرشیان آن را متوجه می شوند.  

امرودی افزود: در رابطه با روز اربعین و برنامه‌های جاماندگان اربعین در تهران باید تاکید کنیم که مراسم، تبلیغ و  تجمع نداریم اما مردم نشان دادند که به عشق امام حسین(ع) به خیابان می‌آیند و تجربه نشان داده که وقتی مرزها برای روز اربعین و سفر مردم بسته باشد، مراسم جاماندگان اربعین در تهران با استقبال و جمعیت بیشتری روبه رو  می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: بر همین اساس وظیفه ذاتی ما حمایت، جاروکشی زیر پای مردم و مدیریت حمل و نقل است و باید با خدمت رسانی بیشتر از تجمع زیاد جلوگیری کنیم تا میزان تجمعات را کاهش دهیم.

 در ادامه این جلسه، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره خدمات حمل و نقلی شهرداری برای مراسم جاماندگان اربعین در مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان گفت: تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده و در حوزه های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی آمادگی لازم را برای خدمت به شهروندان حاضر در مراسم پیاده روی دارند.

به گفته وی، در طول برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی،  استفاده از خط یک مترو و ون‌های سازمان تاکسیرانی در طول مسیر رایگان خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: