اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 11 August 2021
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی قبل با استقبال استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.
وزیر بهداشت وارد مشهد شدبه گزارش عصرپرس، هدف از سفر دکتر نمکی بررسی وضعیت کرونا و شرایط بحرانی شهر مشهد و استان خراسان‌ رضوی عنوان شده است.

وی پس از ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد عازم یکی از مراکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد شد.

بازدید از مرکز ۱۶ ساعته مراقبت از بیماران کرونایی، بازدید از مرکز واکسیناسیون، بازدید از یکی بیمارستانهای مشهد و شرکت در جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی از برنامه های امروز سفر وزیر بهداشت به خراسان رضوی است.

بنا به اعلام مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم اکنون روزانه هزار آزمایش کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود که طبق بررسی‌ها نتیجه تمام نمونه‌های آزمایشگاهی از نوع سویه دلتا بوده است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از روز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفت و گوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: