اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
پاپ فرانسیس در مورد قدرت گرفتن احزاب پوپولیست در اروپا هشدار داد
اروپایی‌ها نباید اشتباهی که یکبار در دهه 1930 مرتکب شدند را دوباره تکرار کنند. مثال مشخص آن آلمان سال 1933 بود. وقتی که مردم بحران‌زده در جستجوی هویت‌شان بودند و رهبری ظهور کرد تا به آنها هویت دهد.
پاپ در مورد قدرت گرفتن احزاب پوپولیست در اروپا هشدار داد

عصرپرس: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از هرگونه ابراز عقیده در مورد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده خودداری کرد و گفت: باید منتظر بود و دید او چه خواهد کرد.

به گزارش عصرپرس، خبرگزاری رویترز از قول پاپ فرانسیس نوشت: به نظر من باید منتظر ماند و دید ترامپ می‌خواهد چه کار کند. من دوست ندارم پیشاپیش در مورد آدم‌ها قضاوت کنم.

به گزارش رویترز، پاپ در روز تحلیف ترامپ وی را به رعایت ارزش‌های اخلاقی، حمایت از مستمندان و کمک به نیازمندان و مطرودین فراخوانده بود.

پاپ که با روزنامه اسپانیایی "ال پیس" گفتگو می‌کرد افزود: ما باید ببینیم ترامپ چگونه عمل می‌کند و چه کاری انجام می‌دهد آنگاه من دیدگاهم را در مورد او بیان خواهم کرد. ترسیدن یا خوشحال شدن از چیزی که ممکن است رخ دهد نشان بی‌خردی است. 

پاپ همچنین به اروپایی‌ها نسبت به رشد و قدرت گرفتن پوپولیسم هشدار داد و گفت آنها نباید مجددا اشتباهی که در دهه 1930 مرتکب شدند را تکرار کنند. اشتباهی که به بحران سیاسی و اقتصادی منجر شد و جز با جنگ پایان نیافت. 

او افزود: بحران‌ها ترس را با خود می‌آورند. به عقیده من روشن‌ترین نمونه از پوپولیسم اروپایی، آلمان 1933 بود. مردمی که در بحران‌ها غوطه‌ور بودند به دنبال هویت می‌گشتند تا اینکه یک رهبر کاریزماتیک از راه رسید و قول داد هویت‌شان را به آنها بازگرداند. اما جز بدبختی چیزی به آنها نداد. و همه می‌دانیم آخرش چه شد.

یادآور می‌شود یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند خورد، رهبران راست افراطی اروپا در آلمان جمع شدند و برای همکاری‌های آینده‌شان برنامه‌ریزی کردند.

مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه در این گردهمایی تاکید که مردم اروپا باید از مردم آمریکا برای برگزیدن ترامپ و از مردم انگلیس به خاطر خروج از اتحادیه اروپا درس بیاموزند./ 

اروپایی‌ها اشتباه دهه 1930 را تکرار نکنند

*بین‌الملل عصرپرس/ 1199*

پاپ در مورد قدرت گرفتن احزاب پوپولیست در اروپا هشدار داد
       

        

نام:
ایمیل:
* نظر: