اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - 06 August 2020
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مهارت، دانش، تعهد، دقت و صداقت خبرنگاران در حرفه‌ای که برای خود انتخاب کرده‌اند منجر به اعتلای جامعه می‌شود.
اعتلای جامعه در گرو آگاهی‌بخشی صادقانه خبرنگاران استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از ایرنا، حسین خوش‌اقبال روز پنجشنبه با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: رسالت خبرنگار، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است و این مهم تنها با دقت نظر و امانتداری اصحاب رسانه امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاری را نمی‌توان در یک شغل خلاصه کرد، افزود: خبرنگاری کاری فراتر از یک شغل است و تنها انسان‌های عاشق، آن هم با تلاش بسیار زیاد می‌توانند در این حرفه ماندگار شوند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه خبرنگاران صدای دردمندان هستند که قادر به اعلام مشکلات خود رساندن دردشان به مسوولان نیستند، افزود: هر شغلی که با افزایش آگاهی در ارتباط است بزرگ است ولی نیاز به صداقت و تعهد دارد.

وی، قلم و بیان خبرنگاران را مصداق حقیقت و آگاهی و صداقت و راستی دانست که در قرآن کریم هم به آن قسم یاد شده است و یادآور شد: نقش این قشر در بازتاب خدمات و ارزش های انقلاب اسلامی به دنیا آنقدر موثر بوده که بخش هایی از اقتدار و عظمت کشور مرهون تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی است.

خوش اقبال تاکید کرد: خبرنگاران متعهد به موقع در برابر ترفند دشمنان قدعلم کرده و با نمایش واقعیت‌ها راه را بر آنها می‌بندند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری، حرفه ای سخت، پر مخاطره و در عین حال تأثیرگذاری است، گفت: خبرنگاران، روایتگر آگاهی، حق گویی و امید به جامعه و مردم هستند.

وی اظهار داشت :در شرایط کنونی که اطلاع‌رسانی سرعت بالایی از طریق کانال‌های ارتباطی و فضای مجازی پیدا کرده، نقش خبرنگاران در افزایش آگاهی و دانش جامعه از طریق انتشار و بیان واقعیات و تفکیک اخبار حقیقی بسیار مهم و حیاتی است.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی متحجر طالبان به شهادت رسید.

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر: