اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 26 December 2016
به منظور پایین نگه داشتن اخبار انکار هلوکاست
نقش اخبار جعلی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آنقدر پررنگ بود که فیسبوک برای مقابله با آن دست به کار شد. گوگل نیز در پی گزارشی در مورد اخبار انکار هلوکاست بر آن شده است که الگوریتم جستجوی خود را عوض کند.
گوگل الگوریتم جستجوی خود را تغییر می‌دهد

عصرپرس: موضوع بسیار ساده رقم خورد. وبسایتی مجعول خبری را منتشر کرد که در آن از قول وزیر دفاع اسراییل نقل شده بود: «اگر پاکستان نیروی زمینی به سوریه بفرستد، اسراییل آن کشور را با بمب هسته‌ای نابود خواهد کرد.»

به گزارش گاردین، این خبر جعلی اگر چه به سرعت از سوی وزارت دفاع اسراییل تکذیب شد اما در بحبوحه‌ی خبر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌های سازی‌های اسراییل گم شد و به گوش وزیر دفاع پاکستان نرسید. و سبب شد خواجه آصف به این حرف واکنش تندی نشان دهد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: «وزیر دفاع اسراییل، پاکستان را به خاطر نقشش در سوریه علیه داعش تهدید به حمله هسته‌ای کرده است. اسراییل فراموش کرده است که پاکستان نیز یک قدرت هسته‌ای است.»

این واکنش به خبر جعلی منسوب به وزیر دفاع اسراییل سبب شد که خواجه آصف مورد تمسخر پاکستانی‌ها قرار بگیرد. نصرت جاوید، خبرنگار مشهور تلویزیونی پاکستان در همین رابطه  گفت: «برنامه هسته‌ای ما بسیار جدی‌تر از آن است که به سیاستمداران معتاد به توییتر واگذار شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حجم اخبار و مقاله‌های دروغین در رسانه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است. در ابتدای این ماه مردی مسلح به یک پیتزافروشی در شهر واشنگتن وارد شد و گفت آمده است تا در مورد گزارشی جعلی درباره کودک‌ربایی در این محل که مرتبط با نامزد شست‌خورده انتخابات هیلاری کلینتون است تحقیق کند.

هفته پیش نیز پس از آنکه یک گزارش انگلیسی نشان می‌داد که وقتی کاربران در گوگل در جستجوی این پرسش هستند که «آیا هلوکاست رخ داده است؟» وبسایت مرتبط با «انکار هلوکاست» در صدر نتایج بود، گوگل اعلام کرد که مشغول تصحیح و بازسازی الگوریتمش است تا «اطلاعات نامعتبر» درباره هلوکاست را از سیستمش حذف کند.
  
*سرویس بین‌الملل عصرپرس/ 1199*
پایان          


نام:
ایمیل:
* نظر: