به گزارش عصرپرس از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیدتقی نوربخش به اعلام برنامههای این سازمان در راستای کاهش بار مراجعات به شعب تامین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: راهبرد ما این است که تعهدات کوتاه مدت ما بدون مراجعه بیمهشدگان به شعب ارائه شود.
وی افزود: در همین
راستا عدم نیاز به مراجعه در مرحله ثبت نام، استحقاق و پرداخت کمک هزینه ازدواج، غرامت
ایام بارداری، غرامت دستمزد و کمک هزینه اورتز و پروتز در دست انجام است و بخشی از
آنها در شعبه یک تامین اجتماعی به صورت پایلوت اجرا میشود.
مدیرعامل سازمان
تامین اجتماعی با بیان اینکه تمام زیرساختهای لازم برای تحقق این امر از جمله استعلام
آنلاین وقایع حیاتی چهارگانه ازدواج، طلاق، فوت و ولادت از طریق ثبت احوال فراهم شده
است گفت: تلاش میکنیم در آینده نزدیک خدمات کوتاه مدت سازمان که بخش زیادی از مراجعات
به شعب را تشکیل میدهد و باعث اطاله وقت مردم میشود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری
ارائه کنیم.
به گفته نوربخش
بیش از نیمی از جمعیت کشور و ۷۶
درصد کل بیمه شدگان
صندوق ها تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و این سازمان در حال حاضر بیش از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی دارد و ۴۴ درصد افراد تحت پوشش آن سالمندان هستند.
وی با بیان اینکه چهار میلیون خدمات بستری خریداری و تولید
می کنیم گفت: همچنین ۴۰۰
میلیون خدمات سرپایی
درمانی به صورت سالانه ارائه می کنیم. ماهانه به ۲۰۴ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می کنیم و
مصارف ماهانه ما بالغ بر ۶۰۰۰
میلیارد تومان
است.