به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی معاون امور استانهای رسانه ملی در نشست فرماندهان بسیج مراکز صدا و سیما در مشهد افزود: حوزه فضای مجازی اساسیترین مأموریت بسیج رسانه ملی است.
معاون امور استانهای رسانه ملی گفت: در مراکز صدا و سیما نیروهای بسیجی زیادی داریم و انتخاب از میان این افراد سخت است؛ اما هم اکنون جوانگرایی در کنار استفاده از نیروهای با تجربه و تبدیل بسیج به پایگاه نیروهای جبهه فرهنگی اتفاق بسیار مناسبی است.
وی افزود: شناسایی، جذب، جانشین سازی و کادر پروری از وظایف اصلی بسیج صدا و سیما است و در این امر حفظ و نگهداری نیروها سختتر از شناسایی و جذب است که در این زمینه برای مدیریت انقلاب به همت نسل سوم و چهارم در مسیر اصلی اش، باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
دارابی گفت: برای تربیت کارشناسان در مراکز بسیج صدا و سیما باید دورههای رسانهای، اخلاقی و بصیرتی با متمرکز شدن بر اهداف محدود برگزار شود تا آموزش صحیح، ارتقاء و بصیرت افزایی حاصل شود و فعالیتها به نتایج مطلوب برسد.
وی درباره فضای حاکم بر بسیج صدا و سیما گفت: هم اکنون نوآوری در تولیدات به شکلی مناسب در سازمان صدا و سیما پیگیری میشود.
دارابی تأکید کرد: بهتر است در حوزههایی که کمتر فعالیت کرده ایم یا مانند حوزه کودک، خردسال و نوجوان، که با خلاء مواجه هستیم تلاش جدی داشته باشیم.
معاون امور استانهای رسانه ملی همچنین بر تولید برنامههایی درباره افراد مؤثر در انقلاب مانند امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا، ارائه دستاوردهای انقلاب به جوانان و آینده پژوهی و آینده باوری تأکید کرد و افزود: در جامعه فعلی مخاطب سخت حرف را میپذیرد بنابراین باید در برنامه سازی از استدلالها و بنیانهای محکم استفاده کنیم تا نتیجه بخش باشد.
دارابی گفت: باید از ظرفیتهای مختلف جبهه انقلاب استفاده کنیم و برنامههای بسیج در حوزههای تعریف شده مورد حمایت سازمانها قرار بگیرد.
وی با تأکید بر حضور مسئول بسیج در شورای طرح و برنامه ریزی به خصوص در کارگروههایی مانند زن، خانواده، ایثار و شهادت افزود: تا زمانی که بسیج در آنتن صدا و سیما سهم نداشته باشد اثرگذاری وجود ندارد، بسیج باید با شناسایی سازمان و ظرفیتهای آن اهداف مشخص را در تولید برنامه به کار بندد تا به نتایج مطلوب برسیم.