اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
کد خبر: ۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017

تمایل ژاپنی‌ها برای تسهیل و توسعه تجارت با ایران

مسئولان سازمان تجارت خارجی ژاپن با رئیس کل گمرک ایران دیدار و درخصوص توسعه و تسهیل تجارت خارجی با ایران بحث و تبادل نظر کردند.
تمایل ژاپنی‌ها برای تسهیل و توسعه تجارت با ایرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از گمرک، هدف از این دیدار توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین آسان‌تر شدن سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در چارچوب قوانین و مقررات گمرکی بود.

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در این دیدار با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیشگیری و مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، کسب رتبه نخست دنیا از سوی گمرک ایران را در مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم توصیف نمود و از کمک مالی کشور ژاپن جهت خرید دو دستگاه ایکس‌ری کامیونی تقدیر و تشکر کرد.

عسگری در ادامه درخصوص راهکارهای تسهیل و توسعه تجارت با کشور ژاپن گفت: تبادل الکترونیکی اطلاعات میان شرکت‌های ایرانی و ژاپنی با گمرکات دو کشور بهترین روش برای گسترش مناسبات تجاری است.

در این دیدار میزونی معاون سازمان تجارت خارجی ژاپن نیز با استقبال از گسترش همکاری شرکت‌های ژاپنی با بخش خصوصی ایران گفت: شرکت‌های ژاپنی علاقه‌مندند برای افزایش مبادلات تجاری از تسهیلات گمرکی ایران به نحو شایسته‌ای استفاده نمایند و در تلاش هستند تا به درک بهتری از ساختارهای سرمایه‌گذاری و تجاری در ایران برسند.

وی همچنین در ادامه از آمادگی ژاپن برای تجهیز گمرکات ایران به تازه‌ترین فناوری‌های تجهیزات گمرکی خبر داد و گفت: کشور ژاپن تجربه خوبی در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای گسترش صنایع و توسعه و تسهیل تجارت دارد که می‌تواند این تجربیات را در اختیار گمرک ایران قرار دهد.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه ویژه رئیس کل گمرک ایران با مسئولان شرکت‌های ژاپنی ماروبنی، میتسوبیشی، ایتوچو، سومیتومو، تومن و میتسویی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری و تجارت میان ایران و ژاپن با حضور معاون تجارت خارجی کشور ژاپن برگزار شد.

سازمان تجارت خارجی ژاپن معروف به جترو یک سازمان مرتبط با دولت است که جهت ارتقای تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه بین ژاپن و کشورهای دیگر جهان فعالیت می‌کند. این سازمان در سال ۱۹۵۸ به منظور توسعه صادرات ژاپن به خارج از کشور تاسیس گردید و تمرکز اصلی آن در سال‌های اخیر به سمت توسعه سرمایه‌گذاری و کمک به شرکت‌های ژاپنی کوچک و متوسط برای افزایش پتانسیل صادرات جهانی بوده است.