به گزارش عصر
پرس ، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهها نفتی با بیان این که آمادگی توزیع
گازوئیل یورو ٤ و ٥ را برای خودروهای سواری در همه جایگاههای کشور داریم، افزود: البته
خودروسازها برای تولید خودروهای متناسب با این سوختها باید تلاش کنند.
عباس کاظمی با اشاره
به حمایتهای وزارت نفت و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای تولید موتور سواری با گازوئیل،
گفت: هم اکنون تولید این موتور در مراحل پایانی است و تقریبا یک سال دیگر فرصت است
تا این موتور عرضه شود.
وی در ادامه افزود: این آمادگی وجود دارد تا جایگاههای کشور را
به سوخت مناسب گازوئیل و ال پی جی برای خودروهای سواری مجهز کنیم؛ به محض این که جایگاه
ها برای عرضه سوخت اقتصادی شود، این کار را
آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به
حمایتهای وزارت نفت از خودروسازان در سال ٨٥ برای تولید موتور با پایه گازسوز EF٧، تصریح کرد: براین اساس خودروسازها به طراحی
موتور با پایه گاز پرداختند و هم اکنون دانش فنی و خط تولید آن وجود دارد، انتظار داریم
تا خودروسازان تولید این نوع از موتورها را توسعه دهند.
معاون وزیر نفت
با اشاره به اختلاف قیمت نفت و گاز، گفت: انتظار داریم که استقبال مردم نسبت به موتورهای
با پایه گاز فراوان باشد؛ ضمن این که هم اکنون نیز جایگاههای سی ان جی کشور به تعداد
کافی توسعه یافته است به نحوی که در حال حاضر کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.
کاظمی با اشاره
به ضرورت اطلاع رسانی برای استفاده از خودروهای گازسوز، ادامه داد: استفاده از این
نوع خودروها علاوه بر صرفه اقتصادی دارای مزایای زیست محیطی است.
وی درباره ادامه
فعالیت کارتهای سوخت نیز افزود: از آنجا که هم اکنون قیمت سوخت تک نرخی شده است؛ بنابراین
دیگر نیازی به اعمال کارتهای سوخت نیست.
کاظمی با اشاره
به استفاده از کارتهای سوخت در زمان عرضه سوخت دو نرخی، تصریح کرد: در آن زمان توانستیم
با استفاده از این کارتها به مدیریت سوخت دو نرخی بپردازیم؛ اما با توجه به این که
هم اکنون سوخت به صورت نامحدود و با یک قیمت عرضه می شود بنابراین دیگر نیازی به اعمال
کارتهای سوخت نیست.