اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
کد خبر: ۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 22 August 2017

امنیت سایبری مهمترین مولفه های کسب و کارهای اینترنتی

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا وجود امنیت سایبری را در کسب وکارهای اینترنتی را مهمترین مولفه موفقیت فعالان در این بخش معرفی کرد.
امنیت سایبری مهمترین مولفه های کسب و کارهای اینترنتی
به گزارش عصرپرس، سرهنگ حسین رمضانی در خصوص گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی در سطح جهان اظهار کرد: کسب و کارهای اینترنتی در بازار رو به گسترش هستند، کسب و کارهای مذکور با پیدایش و توسعه فضای سایبر به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح بوده و مباحثی از قبیل بازاریابی،  خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همکاری با سرمایه گذاران و... را شامل می شود.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه این کسب و کارها سیاستی مهم در ایجاد مشاغل جدید، تسریع در بهبود اوضاع اقتصادی و رشد کشورها به شمار می‌رود، از طرفی امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان‌های موفق در سطح جهان دریافته‌اند که "امنیت سایبری" می تواند و باید به عنوان ابزاری قدرتمند زمینه ساز کسب و کار اینترنتی قانونی باشد.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا، توسعه بدون امنیت را غیر ممکن خواند و افزود: به عنوان مثال در این حوزه می توان به کشور انگلستان که به تازگی به عنوان موفق ترین و از برترین های کسب و کار اینترنتی در جهان شناخته شده است، اشاره کرد. این کشور توانسته با به کارگیری یک استراتژی مهم در حوزه امنیت سایبری(The Uk Cyber Security Strategy 2010-2016)  انواع کسب و کارهای اینترنتی را در کشور ساماندهی و به موفقیت های بزرگی در این حوزه دست یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کسب و کارهای مذکور امکان و فرصت دسترسی  به مخاطبین خود را در سطح جهانی و با حداقل هزینه میسر می سازد، در کشور ما نیز به طور قابل توجهی در حال رشد و توسعه بوده و برای ایجاد اشتغال زایی در این حوزه می بایست همه دستگاه ها از این کسب و کارها حمایت قانونی نمایند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای ذیربط و مهم و تاثیرگذار در این حوزه  تلاش می‌کنند تا با استفاده از استعداد و ظرفیت‌های قانونی کشور، زمینه توسعه کسب وکار آنلاین و اینترنتی را در کشور ایجاد کنند و به مطالبات فعالان این حوزه پاسخ دهند،چرا که با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مناسب و به هنگام در این حوزه، می توان (همانند کشور انگلستان) زمینه گسترش این نوع کسب وکار را در فضای اقتصاد و معیشت ایرانی فراهم کرد. بدیهی است درصورتی که شرکت های بازاریابی شبکه ای در چارچوب آیین نامه فعالیت  و مقررات مربوط را رعایت کنند، با مشکلی مواجه نخواهند شد.

وی با اشاره به قانون تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای اظهار داشت:  از نظر قانونگذاری نیز در کشور ما بعد از اصلاح قانون نظام صنفی مصوب 1392،  آیین نامه اجرایی تبصره ماده 87  آن قانون با عنوان "آیین نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه ای" تهیه و تصویب گردید که بخش اول آیین نامه مربوط به نحوه صدور پروانه کسب فروشگاه های مجازی و بخش دوم راجع به نحوه صدور پروانه کسب شرکت های بازاریابی شبکه ای و بخش دیگر آن با توجه به وجه مشترک نظارت بر فعالیت فروشگاه های مجازی و شرکت های بازاریابی شبکه ای راجع به نحوه نظارت می باشد.

 سرهنگ رمضانی،  نظارت و ارتقاء امنیت سایبری را  در کسب و کارهای اینترنتی را یک اصل مهم برشمرد و گفت : آیین نامه مذکور هر چند در اجرا با خلاء ها و کاستی های جدی در حوزه فنی و تخصصی همراه است اما با اصلاح و بازنگری در آن می توان ضمن ساماندهی کلیه کسب و کارهای اینترنتی، زمینه پیشرفت و شکوفایی اقتصاد کشور را در این حوزه مهیا و با تقویت و رشد هرچه بیشتر بنگاه های تولیدی داخلی،  موضوع اشتغال را در  کشور مرتفع کرد.