به گزارش عصرپرس، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از آغاز عملیات تعریض و بهسازی یکی از مهمترین قطعات کریدور شمال–جنوب کشور خبر داد و گفت: قطعه ۶۵ کیلومتری پروژه آزادراهی ساوه-سلفچگان که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، نهتنها بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب میشود، بلکه در امتداد کریدورهای غرب به شرق نیز نقشآفرینی میکند و میتوان آن را قلب تپنده شبکه حملونقل کشور دانست.
وی با اشاره به اهمیت این محور در اتصال مناطق مختلف کشور افزود: این مسیر به دلیل حجم بالای تردد، دچار اشباع شده و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با مشارکت بخش خصوصی، عملیات تعریض از چهار خط به شش خط و بهسازی کامل آن را آغاز کنیم.
بازوند با قدردانی از سرمایهگذار پروژه، اظهار کرد: این پروژه با سرمایهگذاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اجرا میشود که ۹۰ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۱۰ درصد توسط دولت تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به سوابق هاشمزاده سرمایه گذار این پروژه گفت: یکی از پروژههای شاخص ایشان، اجرای محور خرمآباد–پلدختر–پل زال بود که با شکافتن ۱۱۰ کیلومتر از رشتهکوههای زاگرس، مسیر خرمآباد به اندیمشک را از چهار ساعت به حدود دو ساعت کاهش داد و صرفهجویی قابلتوجهی در مصرف سوخت به همراه داشت.
بازوند در ادامه به خاطرهای از دوران استانداری خود در لرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۰، زمانی که استاندار لرستان بودم، از مهندس هاشمزاده درخواست کردم بهجای ساخت هتل در بام لرستان، به احداث پل در مسیر پرترافیک رودخانه خرمآباد اقدام کند. ایشان بدون دریافت حتی یک ریال از دولت، دو پل به ارزش ۱۴ میلیارد تومان احداث کرد و تنها شرطش این بود که نامی از او برده نشود. مردم لرستان هنوز هم با احترام و نیکی از این اقدام یاد میکنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت چنین سرمایهگذاران توانمندی، پروژههای عمرانی کشور با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود و برکات آن شامل حال مردم شود.
به گزارش عصرپرس، پروژه آزادراه ساوه–سلفچگان به عنوان یکی از محورهای راهبردی شبکه آزادراهی کشور، نقش مهمی در اتصال تهران به استان های مرکزی، قم، اصفهان و جنوب کشور دارد و روزانه حجم بالایی از ترافیک مسافری و ترانزیتی را پوشش می دهد.
در این طرح، عملیات اجرایی در طول ۶۵ کیلومتر مسیر آزادراه انجام می شود و شامل افزایش تعداد خطوط عبوری برای تردد روان تر روزانه حدود ۴۲ هزار وسلیه نقیله و ۳۵ درصد ترافیک سنگین است.
اجرای این پروژه علاوه بر کاهش چشمگیر بار ترافیکی محورهای موازی، موجب صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و توسعه اقتصادی منطقه ای خواهد شد.
خبرنگار: محسن ولی زاده