اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
کد خبر: ۴۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۴ - 12 October 2025
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

بهسازی بیش از ۱۳ هزار مدرسه با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی

آیین بهره برداری همزمان از طرح های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم در شهرستان شهریار با حضور رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش و استاندار تهران برگزار شد.

هسازی بیش از ۱۳ هزار مدرسه با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادیبه گزارش عصرپرس، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه در آیین بهره برداری همزمان از طرح های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم  با اشاره به اهمیت توسعه عدالت آموزشی، گفت: امروز شاهد بخش کوچکی از دستاوردهای نهضت بزرگ توسعه عدالت در فضاهای آموزشی هستیم. لبخند رضایت و شادی دانش‌آموزان و مردم، نشان‌دهنده اثر مثبت این اقدامات در آینده کشور است.

وی با بیان این‌که این پروژه‌ها در قالب شش محور اصلی اجرا شده‌اند، افزود: ساخت و توسعه مدارس  از جمله آنهاست که بر این اساس ۲۴۰۷ مدرسه از مجموع ۷۷۳۰ مدرسه در دستور کار، در گام نخست به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن در دهه فجر و فاز بعدی پس از تعطیلات عید نوروز تکمیل خواهد شد.

وی به استانداردسازی تجهیزات آموزشی اشاره کرد و گفت: در این راستا تجهیزات مدارس در سامانه ملی بارگذاری و استانداردسازی می‌شوند که دو مدرسه به‌صورت پایلوت در شهر قدس و اطراف تهران اجرا شده است.

کاظمی با اشاره به بهسازی کلاس‌های درس قدیمی، تصریح کرد: بیش از ۱۳۵۰۰ مدرسه و ۱۱۰ هزار کلاس درس با کمک ۸۰۰۰ گروه جهادی بهسازی شدند که تاکنون ۷۰ هزار کلاس آماده بهره‌برداری شده است.

وی به استانداردسازی فضاهای ورزشی اشاره کرد و افزود:  ۲۸۶۳ پروژه ورزشی با مشارکت مردم، دهیاری‌ها و شوراها آماده بهره‌برداری شد که از این تعداد، ۱۶۰۰ پروژه چمن مصنوعی است.

کاظمی، ارتقای کیفیت آموزش معلمان و مدیران مدارس را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: تمام معلمان و مدیران با روش‌ها، قالب‌های مختلف و استانداردهای مهارتی لازم برای تدریس آماده می‌شوند.

وی با اشاره به استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی، اظهار کرد:  حدود ۲۲ هزار کلاس درس در این حوزه هدف‌گذاری شده است.

کاظمی همچنین از مشارکت خیرین در اجرای این پروژه‌ها قدردانی کرد و گفت: خیرین تاکنون نزدیک به ۱۷.۶ همت در توسعه مدارس مشارکت کرده‌اند که نشان‌دهنده اعتماد و همراهی جامعه با نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: این اقدامات علاوه بر ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد، موجب فرهنگ‌سازی و تقویت مشارکت اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش شده و افق روشنی برای تربیت دانش‌آموزان مقتدر و آینده‌ساز فراهم می‌کند.