اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
کد خبر: ۳۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 13 January 2024
رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات وزارت کشور:

ایجاد ناامیدی در مردم از راهبردهای دشمن برای کاهش مشارکت درانتخابات است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایجاد ناامیدی در مردم را یکی از راهبردهای دشمن برای کاهش مشارکت برشمرد و گفت: ما باید در این عرصه روشنگری کنیم تا مردم نسبت به نقشه های شوم دشمن آگاه شوند.
ایجاد ناامیدی در مردم از راهبردهای دشمن برای کاهش مشارکت درانتخابات استبه گزارش عصرپرس، مجید میراحمدی امروز (شنبه ۲۳ دی) در همایش روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور به مساله مقابله با توطئه‌های معاندان در زمینه انتخابات اشاره کرد و افزود: در انتخابات ۸۸ توجه دشمن این بود که بگویند در انتخابات تقلب صورت گرفته است تا از این طریق بتوانند بر نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند که البته شکست خوردند، در این انتخابات هم تمرکز اصلی دشمن در این است که بحث مشارکت کاهش پیدا کند.

وی ایجاد ناامیدی در مردم را یکی از راهبردهای دشمن برای کاهش مشارکت برشمرد و گفت: اصل بعدی ناامیدی سازی در شرکت در انتخابات است یعنی بگویند شرکت در انتخابات توسط شما چه تاثیری در حل مشکلاتتان خواهد داشت و لذا ما باید در این عرصه روشنگری کنیم تا مردم نسبت به نقشه های شوم دشمن آگاه شوند.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد: اصل بعدی دشمن این است که در بین مردم تبلیغ کنند که اصلا مجلس چه تأثیری در حل مشکلات خواهد داشت و چه کاربردی دارد، بنابراین در این مسئله باید روابط عمومی ها، جایگاه مجلس را برای مردم روشن کنند.

وی تاکید کرد: ما با روشنگری و تبیین اجازه ندهیم مدیریت ادراک جامعه در بحث انتخابات، در اختیار دشمنان قرار گیرد، در این موضوع مهم، روابط عمومی ها از مسئولیت بزرگی برخوردار خواهند بود زیرا باید سیاه نمایی ها را روشن و حقایق را در بین مردم شفاف و روشنگری کنند.

وی گفت: مسئله جنگ شناختی و ادراکی در عرصه فعالیت روابط عمومی ها، بسیار پر اهمیت است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نسخه جهاد تبیین را برای مقابله با این جنگ مورد تأکید قرار داده اند و شما هم به عنوان افسران این در خط مقدم مقابله با دشمن هستید.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: بعد از جنگ سرد و نظامی ما با جنگ های امنیتی و نرم هم مواجه بوده ایم. جنگ نرم شامل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... است، اکنون ما وارد جنگ شناختی شده ایم که به تعبیری آن را جنگ موریانه ای هم می گویند، در این جنگ دشمن به دنبال مدیریت ادراک و فهم عموم بوده و هدف اصلی آنها از بین بردن اعتماد به حاکمیت است. در این عرصه نبرد، مسئله نخبگان و چهره هایی که بر افکار عمومی تاثیر گذارند در اولویت دشمنان هستند، زیرا اگر این چهره ها در این جنگ ادراکی مغلوب دشمن قرار گیرند می توانند بر ذهن و ادراک دنبال کننده های خود نیز مؤثر باشند.

وی با اشاره به جنگ ادراکی که سال گذشته در کشور ایجاد شد، اظهار کرد: سال گذشته دشمن نیز در ابتدا به سمت کسانی رفت که بر افکار دیگران تاثیر گذار بودند و هدف آن کاهش سرمایه اجتماعی حاکمیت بود.

وی با بیان این‌که «باید اطلاع رسانی از منابع رسمی حاکمیت با دقت، صحت و سرعت عمل بالا صورت گیرد»، گفت: در بحث حادثه تروریستی کرمان وقتی آمارهای متفاوتی ارائه شد، رسانه های معاند، تناقضات در اخبار را بزرگ کردند تا از رسانه های داخلی اعتبارزدایی و اعتمادزدایی کنند، بنابراین باید به دقت و سرعت عمل در مواجهه با حوادث توجه جدی داشته باشیم.

میراحمدی تاکید کرد: در مورد حوادث و رخدادها چه امنیتی و چه غیرامنیتی، شما باید روایتگر اول همراه با دقت و بررسی کامل باشید زیرا این روایت اگر بدون دقت باشد سبب می‌شود دشمن از آن سوء استفاده کرده و میدان را طوری مدیریت کند که مردم اعتمادی بر شما نداشته باشند. مساله دیگر جنگ شناختی، ناکارآمد جلوه دادن اسلام و این نظام برای حاکمیت است. از این رو، این جنگ، شکل تکامل یافته جنگ روانی است.

وی خطاب به روابط عمومی‌ها گفت: شما در این عرصه در خط مقدم هستید چرا که در انتقال اطلاعات به عموم مردم نقش سازنده و مهمی را بر عهده دارید و باید مجموعه پیشرفت ها را هنرمندانه اطلاع رسانی کنید.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به نقش انسان رسانه ها در جنگ غزه تصریح کرد: در جنگ علیه مردم مظلوم غزه و عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی، شاهد هستید که مقاومت فلسطینی در عرصه رسانه چقدر قوی رفتار می کند، لذا اگر شکست های دشمن در غزه به درستی به اطلاع ملت ها نمی رسید اینطور دشمنان در مقابل آنها احساس ضعف و زبونی نمی کردند.