مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد؛
انتقال شبانهروزی و رایگان زائران اربعین از خرمشهر به شلمچه با ریل باس
مدیرعامل راهآهن گفت: برای سفرهای اربعین امسال سوزنبندی جدید از خرمشهر به شلمچه قرار دادیم و ریلباس ما زائران را به مرز حمل میکند.
به گزارش عصرپرس، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری سفرهای اربعین که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در سال گذشته هم اقدامات ویژه داشت، افزود: این ایام سال گذشته با افزایش سه برابری سفرهای تابستان، بنا داریم بیش از ۶۰۰ هزار نفر صندلی را در مسیرهای منتهی به شلمچه ارائه دهیم.
وی ادامه داد: برای امسال بنا داریم حملونقل ریلی را مسیرهای تهران-کرمانشاه، مشهد-کرمانشاه؛ تهران-اهواز-خرمشهر، و خرمشهر شلمچه در محضر زائران داشته باشیم؛ همچنین سال گذشته مسیر مستقیم خرمشهر به شلمچه وجود نداشت اما امسال به توجه به تمهیدات، قرارگاه اربعین را زودتر در راهآهن تشکیل دادیم که ماحصل آن سوزنبندی جدید از خرمشهر به شلمچه است و ریلباس ما زائران را حمل میکند.
مدیرعامل راهآهن گفت: در این مسیر هر سیر حدود ۲۰ دقیقه زمان میبرد. از خرمشهر به شلمچه هر ایرباس ۴۰۰ نفر صندلی حدود ۴۰۰ نفر نشسته دارد. با مسیر ریلی جدید، ظرفیت ۲.۵ برابر خواهد شد، چه کسانی که بهصورت شخصی از مشهد یا تهران به خرمشهر میآیند و چه کسانی که در خرمشهر هستند، میتوانند از ریلباس ما درهر ساعت از شبانهروز به صورت رایگان استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین هیچگونه افزایش قیمت بلیت نسبت به سفرهای تابستان نخواهیم داشت و بلیتهای قطار که در حال حاضر با کمتر از ۴۰۰ هزار تومان عرضه میشود، با همان قیمت به زائران عرضه خواهد شد.
صالحی درباره دیگراقدامات راهآهن توضیح داد: کانتینرهای خالی را به نقطه صفر مرزی بردیم که عبور و مرور از شلمچه راحت تر صورت بگیرد، ایستگاههای اهواز و خرمشهر را هم توسعه دادیم که خدمترسانی بهتری داشته باشیم. همچنین مسیر ترکیبی مشهد کرمانشاه برای کسانی که مرز خسروی را انتخاب میکنند، برای سفر به عراق فراهم است.
وی درباره ظرفیت ناوگان ریلی اظهار کرد:زمانی که مدیریت راهآهن را تحویل گرفتم، بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهیهای بهجا مانده از دولت گذشته فقط در بخش تعمیرات لکوموتیو و ۳۰۰۰ میلیارد تومان انباشت تعمیرات لکوموتیو وجود داشت و بسیاری از لکوموتیوهای ما خراب بودند. در سال ۱۴۰۰ در دولت جدید، باید لکوموتیوهای مسافری که در سال ۱۳۹۹ خراب بود را به شبکه ریلی اضافه میکردیم. با وجود این مشکلات، در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ نا با ۴۳ درصد افزایش با رسیدن به عدد ۲۳ میلیون ۶۷۰ هزار نفر، رکورد حمل مسافر ریلی را در تاریخ راهآهن شکستیم.