به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمد باقر قالیباف در سومین اجلاس بینالمللی فعالان مهدوی که در سالن همایشهای شهید مطهری دانشگاه آزاد تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و یاد شهدای ۱۷ خرداد حمله داعش به مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت و همین سیر الی الله باعث شده است که به گفته رهبر معظم انقلاب، امام خمینی روح و جان این انقلاب باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی باعث حیات مجدد اسلام و عزت مسلمانان در این عصر شد در دورهای که اوج حاکمیت و مکتب فرهنگ لیبرالیستی و اومانیستی در جهان بود.
قالیباف با قدردانی از دستاندرکاران سومین اجلاس بینالمللی فعالان مهدویت اظهار داشت: وقتی حرف از مهدویت میشود، صبحت از همه خوبیها و ترسیم یک آینده روشن برای بشریت و تحقق همه خواسته های الهی و انسانی است. بحث مهدویت، در حقیقت بحث حاکمیت حجت خداوند بر این عالم است و این یک حقیقت انکارناپذیر است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در مسأله مهدویت، صحبت از انسان کامل است که واسطه فیض الهی در زمین است و هر حرکتی در این مسیر، یک توفیق الهی برای ماست.
رییس قوه مقننه با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، این انقلاب را آغازگر یک راه جدید در عالم دانستهاند، گفت: انقلاب در عصری ظهور کرد که همه شئون زندگی انسانها در قبضه دو مکتب انسان ساخته بوده است.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین اجلاس بینالمللی فعالان مهدوی، ضمن گرامیداشت ایام کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: در ایام نیمه خرداد قرار داریم، جا دارد به همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۵ خرداد و امام شهدا درود بفرستیم.
وی افزود: این انقلاب بینام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست. انقلاب اسلامی بود که امروز باعث حیاط مجدد اسلام در این عصر شد. همچنین باعث عزت و افتخار مسلمین در این مقطع زمانی شده است، آن هم در اوج فرهنگ نئولیبرالیستی که در دنیا حاکم است.
رئیس قوه مقننه گفت: وقتی که حرف از مهدویت است، در حقیقت صحبت از عدالت، اخلاق و همه خوبیهاست. صحبت از ترسیم یک آینده روشن برای بشر است. این فرهنگی است که امیدآفرین و نشان آفرین برای همه انسانهاست و در فطرت همه انسانها این وجود دارد. مهدویت به معنای خلافت الهی بر روی زمین است.
وی گفت: فلسفه انقلاب اسلامی برخاسته از دو فرهنگ بود یکی فرهنگ عاشورای حسینی و دیگری فرهنگ فرج مهدوی؛ عاشورای حسینی برای این است که ما مقاومت و ایستادگی کنیم و فرهنگ مهدویت برای امید به آینده و الگوی آیندهساز و امید آفرین برای جامعه انقلابی و ملت عزیزمان بود. بدون شک درست است که بعثت و غدیر و عاشورا و مهدویت از قلههای افتخار ما و قلههای فرهنگ اسلامی و فرهنگ شیعی ماست اما مهدویت مقصد و مقصود نهایی ماست.
قالیباف اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب انصافاً منشوری خلاصه و فشرده و البته حکیمانه از سرگذشت تا سرنوشت ماست و در این مسیر حرکت در گام دوم انقلاب مشخص میشود که باید در این مسیر حرکت و تا ظهور به آن توجه شود.
وی ادامه داد: بحث از یک تحول معرفتی و معنوی است که این دو باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ باید در حال حاضر به سمت جامعهای اسلامی و تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم. دشمنان با جمهوری اسلامی که روحش روح انقلاب اسلامی نباشد و ریشه در فرهنگ قرآن و عترت دارد، مشکل دارند. کشورهای دیگری نیز داریم که نامشان جمهوری اسلامی است و حرف از اسلام میزنند اما با آنها مشکلی ندارند و با آنها پیمان بستند و در یک مسیر با آنها حرکت میکنند.
رئیس مجلس بیان کرد: در دهه گذشته اگر ما هزینههای زیادی دادیم و فرزندان زیادی به شهادت رسیدند و ملت ما رنج و زحمت تحمل کردند، برای استقلال و آزادی و مبارزه با سلطهگری هزینه دادند و ایستادند؛ برای مبارزه با سلطهگری و زیر به سلطه نرفتن بوده است.دشمنان انقلاب، قدرت این انقلاب را بیشتر درک کردند، اما برخی بیان میکردند که تاریخ مصرف انقلاب گذشته است و انقلاب یکبار مصرف است. وقتی به گذشته نگاه میکنیم و تحلیل میکنیم، عظمت و قدرت این انقلاب و ملت را بیشتر درک میکنیم.
وی افزود: بخشی از نارساییهای ما در داخل به خاطر فشارهای دشمن نیست بلکه به دلیل باورهای کسانی است که باور انقلاب را از دست دادهاند و در حوزه اداره و تصمیمگیری به باورهایی که اساس پیروزی انقلاب اسلامی بوده توجه نکردند. برخی زحمتهایی که میکشیم به خاطر این است که از باورهای انقلاب فاصله گرفتهایم.
قالیباف تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس امید رژیم صهیونیستی به این بود که در کنار مرزهای ما با ما مقابله کند اما امروز میبینیم که امت اسلامی در بلندیهای جولان با آنها مبارزه میکند. این فرهنگ مهدویت است که توانسته در برابر هژمونی آمریکا که در خاورمیانه هزاران میلیارد هزینه کرده، مقابله کند و هژمونی آمریکا را به چالش بکشد. این جزو برکات فرهنگ مهدویت در جبهه مقاومت و ایستادگی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله گرفتن از بینش و روش انقلاب، دامنگیر ما شده است و یکی از ماموریتهای جدی ما این است که بتوانیم در این بخش دین را کارآمد کنیم. کارآمدی دین در ادامه جامعه مهمترین وظیفه ماست. ما هستیم که باید با عملمان نشان دهیم که یک منتظر واقعی هستیم.
وی تصریح کرد: سه ویژگی را باید در کشور محقق کنیم؛ برای ساختن دولت اسلامی باید عرصه خدمات عمومی مشترک که مورد نیاز همه جوامع است را به درستی توسط خود مردم در کشور تولید کنیم به گونهای که با سایر دولتها قابل رقابت باشیم. امروز مطالبه عمومی جامعه این است خدمات عمومی مورد رضایت مردم، ارائه دهیم. اگر انقلابی و مهدوی هستیم و یک منتظر واقعی هستیم، وظیفه ما این است.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا هیچگاه با ما کنار نمیآیند تاکید کرد: هیچگاه بر سر اهداف انقلاب اسلامی با کسی معامله نمیکنیم.
وی ادامه داد: دولت اسلامی یک نقطه تمایز با سایر دولتها دارد و وظیفه دارد به دلیل این تمایز با قدرت نرم و گفتوگو یا با قدرت سخت و بازدارندگی علی رغم تمامی فشارها برای حفظ هویت و استقلال خود، مقاومت و ایستادگی کند، سلطهپذیر نبوده و بر سر سیرت انقلاب در هیچ زمانی با هیچکسی معامله نکند.
رئیس قوه مقننه تأکید کرد: دولت اسلامی باید دولتی باشد که الگوی کشورهای مسلمان قرار گیرد و همه آزادگان جهان احساس کنند که تامین سعادت دنیوی و اخروی انها در گروی پیروی از الگوی نظام مقدس است. جوانان نیز باید با تکیه بر علم و دانش در این مسیر حرکت کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما منتظر نشسته نداریم؛ منتظر همیشه باید بایستد و در حال پیشرفت باشد. برنامه هفتم ما نیز باید در این راستا باشد. بر تحقق این سه گام ما نیازمند حکمرانی نو هستیم. در گام دوم انقلاب باید یک بازنگری در حکمرانی انجام دهیم یعنی نیازمند یک اندیشهورزی برای تولید فکر در همه ابعاد هستیم. همچنین نیازمند عزم و اراده عمومی و حرکت هستیم پس نیازمند جهاد تصمیم هستیم. امروز نمیشود در تصمیم، تردید پیدا کنیم. حفظ نگاه امیدوارانه به آینده را باید مدنظر داشته باشیم چون ناامیدی در فرهنگ قرآن و عترت و فرهنگ مهدوی وجود ندارد.