وي افزود: مپنا در شرايطي دست به اين کار بزرگ زد که تاکنون حتي يک ريال هم برايش سود نداشته است.
فلاحتيان ادامه داد: امروز مپنا تبديل به يک سرمايه ملي شده است و رسيدن به اين جايگاه مرهون تلاشهاي افراد بزرگي است که کوششها و خلاقيتهاي آنها فراموش نشده است.
وي با بيان اين مطلب که سياست وزارت نيرو حمايت از توليد داخلي است، خاطر نشان کرد: قرار بود قيمت خريد تضميني برق توليدي از انرژي هاي تجديدپذير به شرح استفاده از محصولات توليد داخل 15 درصد افزايش يابد ولي به پيشنهاد وزارت نيرو اين رقم در لايحه تقديمي به دولت تا 30 درصد افزايش يافت.
وي با استفاده از طرح مپنا براي ارتقاي توربين هاي 160 مگاواتي به 185 مگاواتي پيشنهاد داد: طرح مپنا براي ساخت توربين هاي سيار 45 مگاواتي نيز به صورت سيکل ترکيبي باشد.
وي اذعان کرد: اگر زنجيره توربين هاي مپنا به اين صورت توليد شود صد درصد مورد حمايت وزارت نيرو خواهد بود.
لازم به ذکر است این توربینها ظرف مدت 9 ماه توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است. طول هر پره این توربینها 50.3 متر، با ارتفاع برج 85 متر است. وزن تاور این سری از توربینها 221 تن و وزن پرههای آن 34.8 تن است. وزن کل آن نیز 378 تن است.
هماکنون مطرحترین سازندگان توربینهای بادی در جهان انگلستان، فرانسه، آمریکا، هلند و آلمان هستند. ایران نیز با دستیابی به دانش ساخت این توربینها در ردیف این کشورها قرار گرفت.
50درصد ساخت این توربینها در داخل کشور انجام میشود و مقرر شده است تا پایان سال این میزان به 60درصد برسد.