به گزارش عصرپرس، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به نقش روز افزون رسانهها در جامعه اظهار کرد: مهمترین وظیفه رسانه حقیقت یابی است. رسانه با نگاه و معرفت نسبت به موضوعات مختلف میتواند در چگونگی کشف حقیقت به جامعه کمک کند. رسانه میتواند در جامعه امید، انگیزه، آرامش، وحدت و انسجام ایجاد کند. همچنین اگر رویکرد رسانه دلسوازنه و مشفقانه در جهت حقیقت یابی نباشد میتواند در جامعه دلسردی، یاس و اغتشاش ایجاد کند.
وی با اشاره به
نقش رسانهها در حوزه انتخابات بیان کرد: رسانهها بهترین همکار و رابط وزارت کشور
با مردم در زمینه انتخابات بودند. نقش رسانهها در برگزاری انتخابات امن، سالم، قانونی
و باشکوه مهم بود. رسانهها در تشویق مردم برای حضور در انتخابات و اصلاح رفتار کاندیداها
و حامیان آنها نقش مهمی داشتند.
رحمانی فضلی تصریح
کرد: ما در حوزه امنیتی اصلا مشکلی نداشتیم این در حالی است که در انتخابات سالهای
دورتر مشکلات امنیتی به وجود آمده بود. اگر همکاری رسانهها با وزارت کشور نباشد ما
نمیتوانیم امنیت را تامین کنیم من ادعا میکنم که رسانهها اصلی ترین عنصری بودند
که به وزارت کشور کمک کردند که حوادث دی 96 کنترل شود.
وزیر کشور خاطر
نشان کرد: در آن ایام رسانههای دشمن سعی میکردند کوچکترین حادثه را به بزرگترین شکل
نمایش دهند و مصافی بین رسانههای ما و دشمن
ایجاد شده بود هر چند امکانات و تجهیزات ما نسبت به آنها کم تر بود اما چون رسانهها
داخلی دلسوزی داشتند، توانستند کار بزرگی انجام دهند. در روز اول حوادث دی ماه نقش
رسانه ملی زیاد نبود این چون این رسانه نمیخواست با پوشش اخبار نقشی در تشدید حادثه
داشته باشد اما من به رسانه ملی گفتم به موضوع قوی وارد شود و هر صحنهای را پخش کند حتی صحنههای آتش سوزی و
تخریب و مردم وقتی در رسانههای خودمان دیدند عدهای کمی به دنبال برهم زدن امنیت کشور
هستند، صحنه اعتراضات عوض شد. در واقع رسانهها در این حوادث موفق بودند.
به گزارش
ایسنا،وزیر کشور با اشاره به ایجاد ستاد اطلاع رسانی و تبیلغات اقتصادی کشور گفت: اوایلی
که کشور تحریم شد قیمتها به شدت افزایش یافت و یک اغتشاش در حوزه اطلاع رسانی وجود
داشت بر همین اساس سران قوه تصمیم گرفتند که ستادی جهت اطلاع رسانی ایجاد کنند و رهبری
هم تشکل این ستاد را تایید کردند و من هم مسئول ستاد اطلاع رسانی شدم. در ستاد اطلاع
رسانی و تبلیغات اقتصادی ما براساس تحلیل واقعی از شرایط کشور سیاست گذاری کردیم و
رسانهها هم با پیگیری مصوبات ستاد به ما کمک کردند در واقع با همکاری رسانهها با
بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و وزارت کشور حملات رسانه ای دشمن در
حوزه اقتصادی خنثی شد.