به گزارش عصرپرس، سید محمد بطحایی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی موجود از همراهی مدارس غیردولتی قدردانی کرد.
وی افزود: مدارس
غیردولتی منشاء آثار مثبتی در نظام تعلیم و تربیت بودهاند. خوشبختانه امروز دو سامانه
بسیار مهم که امکان پاسخگویی خوبی را برای مردم فراهم میکند افتتاح شده و اولیاء میتوانند
شکایات خود را به مسئولان منتقل کنند.
وزیر آموزشوپرورش
ادامه داد: اولیای دانش آموزان که به هر دلیلی از عملکرد مدارس شکایت داشته باشند میتواند
از طریق سامانه ثبت شکایات اقدام کنند و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی موظف است حداکثر
ظرف ۱۰روز به شکایات
مردم پاسخ دهد.
بطحایی گفت: سامانه
۴۳۱۷نیز سامانهای
است که برای آن دسته از مردم که امکان ثبت شکایات در سامانه الکترونیکی مذکور را ندارند،
ایجادشده است تا از این طریق اقدام کنند.
وی افزود: به دلیل
اهمیت موضوع سعی میکنم شخصاً به عملکرد سامانه پاسخگویی نظارت کنم تا حقی از خانوادهها
تضییع نشود.
بطحایی اظهار کرد:
میزان شهریههای مدارس غیردولتی باید دقیقاً به اطلاع اولیا برسد و جدول آن باید در
پورتال سازمان بارگذاری شده باشد و حتی در اپلیکیشن تلفن همراه اطلاعات مربوطه ارائه شود تا حقی در این خصوص از
بین نرود.
وی ادامه داد:
پوسترهای الگوی شهریه ارسالی به مدارس باید در معرض دید خانوادهها در مدارس نصبشده
باشد تا خانواده اطلاعات دقیق را کسب کنند.
وزیر آموزشوپرورش
تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور بههیچعنوان مدارس غیردولتی نباید ریالی
بیشتر از شهریه تعیینشده از مردم دریافت کنند لذا گروههای نظارتی باید این موضوع
را بیشتر و دقیقتر از قبل پیگیری کنند.
وی ادامه داد:
مردم نباید احساس کنند که حقی از آنها ضایعشده لذا گزارشهای این سامانه پاسخگویی
باید مستمراً برای بنده ارسال شود.
بطحایی در خصوص
پروندههای موجود مدارس غیردولتی اظهار کرد: باید جدول زمانبندی تعیین شود تا بر اساس
جدول زمانبندی تکلیف مدارس متخلف در سالهای اخیر در اسرع وقت مشخص شود.
وی افزود: شورای
نظارت وظیفه دارد در کوتاهترین زمان ممکن به پروندههای مدارس متخلف رسیدگی و نتایج
را گزارش دهد.