به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی خیرالله خادمی معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در رأس هیأتی از پروژه آزادراهی کنارگذر جنوبی تهران بازدید کرد.
وی ابتدا از قطعه
یک این آزادراه حدفاصل آزادراه کرج- قزوین تا جاده ماهدشت- اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر سپس قطعه دوم حدفاصل جاده ماهدشت-
اشتهارد تا تبادل آزادراه تهران ساوه به طول ۵۰ کیلومتر و در ادامه از قطعه سه حدفاصل تبادل
آزادراه تهران ساوه تا آزاد راه تهران- قم به طول ۳۰ کیلومتر و در نهایت از قطعه چهار حدفاصل
آزادراه تهران- قم تا آز ادراه حرم تا حرم به طول ۳۸ کیلومتر بازدید کرد.
معاون وزیر راه
و شهرسازی در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرایی تونل واقع در قطعه یک که در
کیلومتر صفر این پروژه قرار دارد و همچنین عملیات اجرایی پل تقاطع راه آهن قرار گرفت.
در محدوده چهار
استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است و در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع در آزادراه قزوین
– کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است .
مسیر این آزاد
راه که از غرب شهر آبیک آغاز شروع میشود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه
اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – ساوه تقاطع
دارد
.
پس از آن در کیلومتر
۱۲۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران
– قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به مسیر آزاد راه قم- چرمشهر- گرمسار در
محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل میشود .
این آزاد راه تکمیل
کننده آزاد راه شماره دو که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق
کشور تعریف شده است .
توسعه کریدور بین
المللی آزاد راهی شرق به غرب، توسعه کریدور بینالمللی آزادراهی شمال به جنوب، تکمیل
و تسهیل ارتباط آزادراههای غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران، کاهش طول مسیر، کاهش بار
ترافیکی آزاد راه قزوین – کرج – تهران، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین تا ۱۱۰ دقیقه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندههای
زیستمحیطی و گازها گلخانههای به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت
سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح میباشد.