بهگزارش عصرپرس، بهروز مرادی با اشاره قدرت رسانهها در عصر حاضر افزود: دیرزمانی نیست که رسانهها، آمال و آرزوی تبدیل جهان به دهکده و بازار پیام را نه تنها محقق ساختند و به آن عینیت بخشیدند بلکه از آن هم عبور کردند و فضایی دیگر را آفریدند و در حال وسعت بخشیدن به جهان مجازی و سبقتگیری از دنیای واقعی هستند.
وی با تأکید بر اهمیت تأثیر رسانهها بر تصمیمگیریها و تصمیم سازی ها، تصریح
کرد: رسانهها با استفاده از اخبار، گزارشات و محتوایی که سازمانها در اختیار آنها
قرار میدهند نقش خود را در انتقال پیام، هدایت افکار عمومی و آگاهی بخشی انجام میدهند
و تأثیرات قدرتمندی بر روی جامعه میگذارند که عمدهترین آنها، تأثیرات اجتماعی و
فرهنگی است.
وی افزود: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در قامت شرکتی توسعهگرا و متولی
اجرای زیرساختهای عمرانی مرتبط با آب و برق کشور و مهمترین شرکت کارفرمایی وزارت
نیرو، یکی از شرکتهای پیشگام در تعاملات رسانهای است و هم اکنون در آستانه سی سالگی
بهار عمرش قرار دارد، در مدتی کوتاه توانسته است به مدد بهرهمندی از نیروهای خلاق،
مؤمن و متخصص و برخورداری از توانمندیهای فنی، مهندسی، اجتماعی و رسانهای دهها طرح
ملی برقآبی را با حداقل چالشها، مطالعه، اجرا و مورد بهرهبرداری قرار دهد.
وی افزود: عملکرد این شرکت در این مدت کم بهگونهای بوده است که در حال حاضر حدود
10 درصد از انرژی برق کشور فقط توسط طرحهایی که این شرکت احداث کرده و در حال بهرهبرداری
است تأمین میشود. همچنین توانسته بیش از 10 میلیارد مترمکعب آب نیز به ظرفیت منابع
آب کشور اضافه نماید.
مرادی ضمن قدردانی از اعتماد مدیران ارشد وزارت نیرو تصریح کرد: شرکت آب و نیرو
گام در مرحلهای نوین نهاده و با دریافت مأموریتهای جدید از جمله احداث زیرساختهای
عمرانی آب و برق در سطح ملی و فرا استانی، درصدد است با نیرویی مضاعف، ضمن حفظ توانمندی
ایران در ساخت سدهای بزرگ و استراتژیک، طرحهای تنظیم آب شرب، کشاورزی و صنعت را اجرا
نماید، ظرفیت نصب شده نیروگاههای برقآبی را افزایش دهد و نرخ اشتغال در بخش مربوط
به فعالیتهای خود و خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر را بهبود بخشیده و در عرصه
توسعه کشور نقشی پرثمرتر از گذشته ایفا نماید.
وی برگزاری این جشنواره را ارزشمندترین گام و ماندگارترین تلاش در جهت ارتقای تعاملات
رسانهای دانست و افزود: در سایه تداوم این گونه تعاملات و فعالیتها، سطح ارتباطات
وزارت نیرو با رسانهها، بیش از گذشته ارتقا یافته و تعاملی دوسویه و متقارن با اصحاب
رسانهها، روز به روز تقویت و ثمرات آن نصیب عموم جامعه از یکطرف و از طرف دیگر خدمتگزاران
خدوم توسعه و پیشرفت کشور شود.