اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 28 August 2018
رئیس جمهور دقایقی پیش برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان وارد صحن علنی مجلس شد.

روحانی برای پاسخ به سوالات نمایندگان وارد صحن مجلس شد

به گزارش خبرنگار عصرپرس، حسن روحانی امروز (سه شنبه 6 شهریور) دقایقی قبل به منظور پاسخ به سوالات 80 نفر از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور یافت.ریاست جلسه علنی امروز را علی لاریجانی برعهده دارد.

گفتنی است حسن روحانی را هنگام ورود به صحن علنی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت همراهی ‌کردند.

طرح سؤال از رئیس جمهور دهم مرداد در پنج محور با امضای ۸۰ نفر از نمایندگان از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد.

عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محورهای سوال از رئیس جمهور است.

براساس آیین نامه داخلی مجلس، سؤال کنندگان از رئیس جمهور نیم ساعت برای نطق خود وقت دارند و رئیس جمهور نیز یک ساعت برای پاسخ به سؤالات نمایندگان زمان دارد که البته هر کدام می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند به این ترتیب که در بخش اول سؤال کنندگان پرسش‌هایشان را مطرح می‌کنند و رئیس جمهور پاسخ می‌دهد و در بخش دوم آنها ابهاماتشان را می‌گویند و رئیس جمهور هم توضیحات لازم را خواهد داد.

در ادامه سؤالات نمایندگان از رئیس جمهور به رأی مجلس گذاشته می‌شود. اگر نصف به علاوه یک نماینده حاضر از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده باشند سؤال جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

۵۰ رسانه خارجی و بیش از ۱۱۰ رسانه داخلی این جلسه را پوشش می دهند و این جلسه به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: