اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 27 August 2018
روحانی در تماس تلفنی رییس جمهور فرانسه اعلام کرد:
روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در گفت و گوی تلفنی، ضمن تبادل نظر درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، تاکید کردند که تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران و پاریس بکار خواهند گرفت.

توافق تهران – پاریس برای گسترش روابط دوجانبهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی و  امانوئل مکرون روز دوشنبه در این گفت و گوی تلفنی، همچنین تلاش همه طرف ها برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را ضروری خواندند و انجام اقدامات عملی در این راستا را مورد تاکید قرار دادند.

روحانی در این تماس تلفنی که از سوی همتای فرانسوی وی انجام گرفت، گفت: ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده و با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق ، از سایر طرفها انتظار دارد که به برنامه های خود برای حفظ این توافق، سرعت و شفافیت بیشتری دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام، بار سنگینی بر دوش سایر طرفها برای حفظ این توافق است ، تصریح کرد: ایران خواهان حفظ برجام است اما در عین حال اگر در زمینه تضمین کانال های مالی و پولی، نفت ، بیمه و حمل و نقل، آینده برنامه اجرایی اروپا روشن نباشد، اقدامات دیگری را خواهد داشت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه پاریس خواهان توسعه و تعمیق روابط خود با تهران است، گفت: فرانسه همه تلاش خود را برای حفظ برجام بکار می گیرد و  نسبت به این موضوع متعهد است و به مسوولیتهایش عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه با تشریح اقدامات کشورش و سایر شرکا برای حفظ برجام اظهارداشت: ما تلاش فشرده ای را برای حفظ برجام انجام داده ایم و در حال پیگیری مکانیزم های مختلف تجاری و مالی در این عرصه هستیم.

روسای جمهوری ایران و فرانسه در این گفت و گو درباره نشست آتی وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی به همراه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا  با وزیر امور خارجه ایران، تحولات سوریه  و نشست آتی سه جانبه روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه و همچنین مبارزه با تروریسم، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 روحانی و مکرون در این تماس تلفنی تاکید کردند که به تماس های نزدیک خود  برای پیشبرد اهداف مشترک ، تداوم خواهند بخشید.


نام:
ایمیل:
* نظر: