اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 25 August 2018
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور خبر داد و گفت: خوشه مبل و منبت روستای دهفول نهاوند نوزدهمین خوشه ساماندهی شده در کشور است.

ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور

به گزارش عصرپرس به نقل از  شاتا، صادق نجفی در مراسم افتتاح خوشه صنعتی مبل و منبت در روستای دهفول شهرستان نهاوند با بیان اینکه در این مقطع زمانی مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند،بیان کرد: همه مسوولان باید برای حل مشکلات و دغدغه مردم تلاش وافر کنند البته امروز افتخار داریم که بگوییم در نقاط مختلف کشور کسب و کارهای کوچک توانسته رونق بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌ایستیم و ایستاده‌ایم، افزود: امروز اگر در کشور به افتخاری نائل می شویم به دلیل تلاش و پشتیبانی مردم ایران است پس وظیفه همه ماست در مقابل این پشتیبانی به عنوان خادم در خدمت مردم باشیم.

نجفی ادامه داد: استان همدان با داشتن مسوولان دلسوز و باتجربه می تواند به عنوان استان نمونه گردشگری از جایگاه والایی برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه برای شهرستان های ملایر، تویسرکان و نهاوند سه طرح تعریف شود، گفت: تولیید کنندگانی که کارگاه های کوچک مبل و منبت دارند می توانند از تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری بهره ببرند البته باید قبل از آن با ثبت نام در سامانه کارا از طریق صندوق ۸۰ درصد از مشکلات را برطرف کنند.

نجفی با بیان اینکه باید در حوزه صنایع کوچک دو طرح براساس آمایش سرزمینی تعریف شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور ساماندهی شده که خوشه مبل و منبت روستای دهفول نوزدهین خوشه است که توانسته ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه واردات متمرکز چوب از کشور گرجستان در حال پیگیری است، تصریح کرد: با ممنوعیت واردات مبل از دیگر کشورها فرصت برای تولیدکنندگان داخلی مهیاست تا خوشه و کارگاه‌های خود را برای بازار فروش تقویت کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تنها راه نجات کشور همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی است، افزود: با اتحاد و وحدت امروز مردم و مسوولان کشور می‌تواند از این جنگ اقتصادی به خوبی خارج شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: