اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 21 August 2018
با حضور رئیس جمهور
همزمان با آغاز مراسم سالروز صنعت دفاعی ، نخستین جنگنده ایرانی با نام "کوثر" با فرمان رئیس جمهور به پرواز در آمد.

نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ مراسم گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی از صبح سه شنبه با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» و با حضور آقای روحانی آغاز شد.

رئیس جمهور در ابتدای این مراسم که امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهوری و برخی از فرماندهان نظامی و مسئولان این وزارتخانه حضور داشتند، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنایع دفاعی کشور بازدید کرد.

متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت دیگر سازمانهای صنعتی وزارت دفاع، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان و با مدد گرفتن از ساقی کوثر، آسمان ایران را به نام کوثر مزیّن کرده و حراست از سرزمینمان را به آن سپردند.

ارتقاء توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومي سازي سامانه هاي اويونيك وکنترل آتش پيشرفته نسل4، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی، موتور  با به كارگيري شبكه گسترده شركت هاي دانش بنيان و سازمان های صنعتی وزارت دفاع، مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي، بهره گيري از معماري يكپارچه پيشرفته اويونيك وکنترل آتش بااستفاده ازشبكه داده ديجيتال نظامي منطبق با نسل 4، بهره گيري از فناوري نمايشگرهاي چندمنظوره تمام ديجيتال، بهره گيري ازكامپيوتر محاسبات بالستيك سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان( HUD ) به منظور افزايش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گيري از رادار پيشرفته چندمنظوره كنترل آتش جهت بالا بردن كشف اهداف و تهديدات و بهره گيري از ناوبري دقيق به صورت راديويي و مستقل واستفاده از سامانه نقشه متحرك هوشمند از مهمترین ویژگی ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه هاي اويونيك و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بودکه نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: