اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 18 August 2018
مونسان
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ورود گردشگران خارجی به ایران در ۴ ماهه نخست امسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

به گزارش عصرپرس، علی اصغر مونسان در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه تنها از بخش ایالات متحده و اروپا کاهش مسافر و گردشگر داشتیم، افزود: این روز‌ها با توجه به تهدید‌ها و تحریم‌ها در گردشگر خارجی اثراتی داشته ایم، نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای گردشگران خارجی خوب نبود امیدواریم در چند ماه آینده به وضع عادی برسیم.

وی افزود: پیگیری می‌کنیم تا هتل‌ها بتوانند مجور تبدیل ارز را دریافت کنند.

مونسان با بیان اینکه نرخ ارز دولتی نیست، گفت:​ گردشگران می‌توانند از طریق صرافی‌ها تبدیل ارز را انجام دهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما روی گردشگری داخلی و هتل‌ها و کسب خدمات گردشگری و تورگردان‌ها اثر خواهد داشت، افزود: در بخش احداث هتل‌ها و بازسازی هتل‌ها ۸۷۰۰ میلیارد تومان فعالیت داشته ایم و این امر کمک بزرگی برای جامعه هتلداران خواهد بود.

مونسان گفت: با دریافت نرخ دلار بخشی از هزینه‌های هتلداران جبران می‌شود و مالیات تامین اجتماعی را از طریق دولت پیگیری می‌کنیم همچنین تلاش می‌کنیم مُهر در پاسپورت برای گردشگران خارجی زده نشود و این امر به زودی از طریق ناجا و وزارت خارجه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی و اجرایی حق ندارند مکان‌های اقامتی و رفاهی ایجاد کنند و در این امر با ناجا توافق خوبی انجام داده ایم.

 

منبع: صداوسیما


برچسب ها
مونس ، گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر: