اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 16 August 2018
استاندار کرمانشاه:
استاندار كرمانشاه گفت: گردشگری اورامانات از پتانسیلی همسنگ یک دریا برخوردار است.
گردشگری اورامانات از پتانسیلی همسنگ یک دریا برخوردار استبه گزارش سرویس روزمره های عصرپرس، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در سومین نشست شورای هماهنگی استان های منطقه ۳ آمایش کشور شامل استان های همدان، ایلام، لرستان و کرمانشاه که با حضور آقامحمدی رییس منطقه ۳ آمایش برگزار شد؛ اظهار داشت: آقا محمدی از مدیران توانمند و باسابقه کشور است که اشراف بسیار بالایی بر توانمندی های منطقه غرب کشور و کشورهای همسایه دارند.

وي تصريح كرد: قبول مسئولیت آمایش منطقه ۳ کشور  توسط دکتر آقامحمدی یک فرصت برای توسعه منطقه است و ایشان می توانند یک اجماع مناسب در سطح مدیران ملی برای پیشبرد برنامه ها و پروژه های مورد تاکید سند آمایش به وجود بیاورند.

مقام ارشد استان خاطرنشان ساخت: استان های لرستان، کرمانشاه، همدان و ایلام از پتانسیل ها، ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف تجاری و بازرگانی و به ویژه گردشگری برخوردار هستند. 

وي بيان داشت: استان های زاگرس نشین در حوزه گردشگری ظرفیتی همسنگ استان های البززنشین برخوردارند ولی نتوانسته ایم از این ظرفیت ها در راستای توسعه منطقه به خوبی استفاده کنیم.
مقام عالي استان با بيان اينكه جنگ تحمیلی ۸ سال فرصت توسعه را از استان های مرزی غرب کشور گرفت و پیامدهای خاص خود را در پی داشت، ادامه داد: اگر جنگ نبود اکنون جمعیت قصرشیرین از ۶۵ هزار نفر در ابتدای انقلاب به ۲۰۰ هزار نفر رسیده بود. در حالی که جنگ و پیامدهای آن باعث شد  که الان تنها ۱۶ هزار نفر جمعیت داشته باشد.

بازوند گفت: استان های مرزی زاگرس نشین، مرزداران شجاع کشور هستند و وظیفه حفاظت از جنگل های عظیم زاگرس را عهده دار هستند و همچنین این استان ها در حوزه های دامپروری و کشاورزی دارای پتانسیل های بسیاری هستند ولی با این وجود سهم کمی از توسعه و اشتغال کشور برخوردارند.

وي خواستار افزايش اختيارات مديران استاني اين مناطق شد و بيان داشت: مناطق زاگرس نشین برای توسعه نیازمند افزایش اختیارات مدیران استانی هستند و وزارتخانه ها باید به این سمت گام بردارند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه توسعه تنها با اتوبان و کارخانه شکل نمی گیرد، افزود:  باید به سمت شکل گیری یک توسعه درونزا و پایدار با توجه به پتانسیل های بومی منطقه گام برداریم.
وي از آمايش به عنوان آمایش یک سند بسیار مهم و راهبردی برای توسعه استان نام برد و گفت: با کمک آن می توان یک اقتصاد پویای درونزا و در عین حال برونگرا شکل داد لذا بايد توجه داشته باشيم كه تنها با کار و تلاش مداوم می توان به توسعه رسید و باید تلاش کنیم این فرهنگ را در میان مردم منطقه نهادینه کنیم.

بازوند با بيان اينكه شهر کرمانشاه ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که بخش قابل توجهی از این جمعیت از شهرها و استان های همجوار به اینجا آمده اند، تصريح كرد: این حجم عظیم از جمعیت حاشیه نشین موجب پدیدآمدن آسیب های اجتماعی بسیاری در شهر کرمانشاه شده است.

وي همچنين با اشاره به وجود پتانسيل هاي بسيار قوي براي توسعه گردشگري در منطقه اورامانات گفت: اورامانات دارای پتانسیل های بسیار بالایی در حوزه گرشگردی است و آن را می توان همسنگ یک دریا و یا چند چاه نفت دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر: