اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 14 August 2018
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد:
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت  و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: 84 هزار واحد تولیدی از وزارت صنعت،معدن و تجارت پروانه بهره برداری گرفتند.
دریافت پروانه بهره برداری84 هزار واحد تولیدی از وزارت صنعت،معدن و تجارتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، نجفی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت  و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در برنامه پیشران شبکه 4 سیما گفت: 84 هزار واحد تولیدی از وزارت صنعت،معدن و تجارت پروانه بهره برداری گرفتند که ۹۲ درصد از این واحدها،  صنایع کوچک هستند که این اهمیت این صنایع را نشان می دهد.
وی افزود:  48درصد اشتغال کشور و 17 درصد ارزش افزوده توسط sme ها تامین می شود.
نجفی گفت: 460 هزار واحد خرد در بازار داریم که زیر نظر اتاق های اصناف و اتحادیه ها فعالیت دارند.
وی افزود: برای اینکه صنایع کوچک کشور و حتی مسئولین ما از توانمندی های این بخش بزرگ صنعت اطلاع پیدا کنند،نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بر حمایت از تولید داخل است ، گفت: ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا در شرایط کنونی کشور برای حمایت از تولید داخل بوده است.
وی گفت: عده ای بدون اطلاع از توان تولید داخل در حال پمپاژ ناامیدی هستند.
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک با استقبال خوب مردم،  فعالان صنعتی و مسئولان مختلف روبرو شد و ما مجبور شدیم، یک روز دیگر این نمایشگاه را تمدید کنیم.
نجفی گفت: نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک عاملی قوی برای مقابله با پمپاژهای نامیدی درباره صنایع کشور است.
وی افزود: بیشترین صنایع کوچک ایران در حوزه های قطعات خودرو، ماشین افزار، نساجی و پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، شیرینی شکلات و .......است.
نجفی گفت: برای تقویت صنایع کوچک باید علاوه بر ساماندهی، این صنایع را از ابعاد مختلف مورد حمایت قرار داد.
وی ادامه داد:7 هزار نفر در واحدهای تولیدی در رسته های مختلف دارند کارورزی می کند که پس از پایان طرح اگر خود را نشان دهند، ممکن است در آن واحد جذب شوند.
وی افزود: برای ارتقای صنایع کوچک،موضوع برندینگ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: در نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک حدود 12 دوره آموزشی برگزار کردیم،در این 3 ماهه 120 نفر را برای آموزش به کشورهای اروپایی فرستادیم.



نام:
ایمیل:
* نظر: