اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 14 August 2018
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک:
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد، یکی از مهمترین چالش‌های صنایع کوچک و متوسط بحث تامین مالی است که صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای حل کردن این مشکل ایجاد شده است.
تامین مالی از مهمترین چالش‌های صنایع کوچک استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با حضور در غرفه خبرگزاری صنایع در نمایشگاه تواتمندی‌های صنایع کوچک ایران، اظهار کرد: در صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ما اقدام به صدور ضمانت نامه برای تامین کسری وثایق واحدهای صنعتی می‌کنیم که بتوانیم فرآیند اعطای تسهیلات در نظام بانکی را برایشان تسهیل کنیم. به عبارت دیگر وقتی واحدهای صنعتی به بانک مراجعه می‌کنند و قرار است تسهیلات دریافت کنند طبیعتا وثایقی از آنها مطالبه خواهد شد که با توجه به داشته‌های صنایع کوچک ممکن است که در توان آنها نباشد.
 
صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سال ۱۳۸۳ به موجب ماده واحدهای در مجلس شورای اسلامی تاسیس شد
محمد حسین مقیسه ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سال ۱۳۸۳ به موجب ماده واحدهای در مجلس شورای اسلامی تاسیس شده و اولین ضمانت نامه خود را در سال ۱۳۸۶ صادر کرده و در حال حاضر با توجه به سرمایه اندکی که دارد توانسته است حدود ۵۰۰ واحد صنعتی را تحت پوشش‌های تضمینی خود قرار بدهد که بتوانند به واسطه این ضمانت نامه‌ها در نظام بانکی تامین مالی شوند.
یکی از مواردی که دغدغه فکری مسئولین برای بخش صنایع کوچک، که بتوانیم به گونه‌ای سیستماتیک و نظام مند توانمندی‌های صنایع کوچک را به نمایش بگذاریم و خوشبختانه امسال اولین نمایشگاه بزرگ و جامع در حوزه صنایع کوچک به ابتکار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افتتاح شد.
علی رغم اینکه سال اول بود که با گستردگی این نمایشگاه افتتاح شد و افتتاحیه جامع و کاملی داشت و سخنرانی مسئولانی که شرکت کردند و نقطه نظرهای بخش خصوصی تشکل‌های بخش خصوصی را شنیدند و طبیعتا دغدغه‌هایی را که واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ما با آنها درگیر هستند را منعکس کردند که امیدواریم در ادامه این اتفاق بتواند خودش را در فرایند تصمیمات دولت و همچنین قانون گذاران مجلس شورای اسلامی اتفاق بیافند نتایج خوب و درخشانی را برای واحدهای صنعتی ما رقم بزند.

 مهمترین چالش‌های و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط
وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌های و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بحث تامین مالی است که صندوق برای حل کردن این مشکل ایجاد شده و کمک می‌کند که این فرایند تسهیل پیدا کند و می‌توانیم بگوییم که بحث مالی جزء اولین مشکلاتی است که صنایع کوچک ما با آنها درگیر هستند، امیدوار هستیم که تلاش‌هایی که وزارت صنعت و معدن و تجارت و شخص آقای وزیر در حال انجام هستند منجر به افزایش سرمایه صندوق شود که ما با یک ضریب امنیتی بالا افزایش ظرفیتی را ایجاد کنیم و تعداد واحدها و اعداد و ارقامی که باید تامین مالی کنیم بتوانیم ورود معنادارتری را داشته باشیم.
مقیسه ادامه داد: در حال حاضر ما حدود ۵ برابر سرمایه مان را ضمانت نامه صادر کردیم و این می‌تواند بالاترین سقف استانداری باشد که در شرایط فعلی اقتصادی و صنعتی یک صندوق ضمانت باید پوشش ارائه بدهد، ما به این حداکثر عدد و رقم رسیده‌‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: