اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 14 August 2018
محسنی بندپی:
سرپرست جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس، مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره شستا بهترین و کارآمدترین هیات مدیره ادوار شستا هستند .

شفافیت و پاسخگویی ازویژگی‌های ضروری شستا است

به گزارش عصرپرس؛ انوشیروان محسنی بندپی امروز در نشست هم اندیشی و همدلی با مدیران عالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در محل ساختمان مرکزی شستا ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دکتر ربیعی و تمامی دست اندرکاران و مدیران شستا با تبیین استراتژی‌ها و برنامه‌های مدنظر در شستا افزود:شفافیت و گزارش آزاد اطلاعات از مباحث بسیار مهم است و برخی از مشکلات از عدم اطلاع رسانی و و کمبود شناخت ظرفیت‌ها، ماموریت‌ها و عملکرد شستا نزد مسوولان، قانون گذاران و اقشار مردم است و بر همین اساس باید با همه توان جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی شایسته و کافی و با تکرار صورت گیرد.

وی با تاکید بر اصلاح نظام بنگاه داری گفت: ضمن تسریع در واگذاری‌ها و حل مشکلات موجود باید راه‌های جدیدی را برای محقق کردن فروش بنگاه‌ها جستجو و باید همزمان زنجیره ارزش تکمیل کرد.

محسنی بندپی تصریح کرد: با به کارگیری نیرو‌های متخصص و جوان بخصوص از درون مجموعه‌ها ترکیب هیات مدیره‌ها را کارامد و با انگیزه کردو تلاش کرد با رشد بهره وری، سرمایه و منافع صاحبان حقیقی به ویژه کارگران را حفظ کرد و ارتقا داد.

 اتصال زنجیره ارزش و تأمین مالی رمز موفقیت بنگاه‌های خرد و کوچک است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تأمین مالی بنگاه‌های خرد را در دستور کار داریم، گفت: اتصال زنجیره ارزش و تأمین مالی گامی مهم در موفقیت بنگاه‌های خرد و کوچک است.

انوشیروان محسنی بندپی امروز در سمینار آموزشی تأمین مالی بنگاه‌ای خرد و کوچک که با تلاش معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال درمجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزارشد؛ تصریح کرد: اشتغال علاوه بر تأمین معیشت، احساس و رضایت درونی را در فرد ایجاد می‌کند.

وی گفت: متأسفانه نتوانستیم این استعداد‌ها را در مسیری که منجر به اشتغال می‌شود، مدیریت کنیم و توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک از مهم‌ترین دغدغه‌های در کشور‌های در حال توسعه هستند. کشور‌های توسعه یافته این مسیر را طی کرده انده و اثار آن را در رشد اقتصادی دیده اند. اما ایران موفق نشده است.

بندپی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و موفقیت یک بنگاه منابع مالی شرط لازم است، اما کافی نیست، اما قوه محرکه همه فعالیت‌ها تأمین منابع مالی است.

وی افزود: فلسفه بنگاه‌های مالی خرد و تأمین مالی اینگونه تعریف می‌شود که باید بدون تأمین مالی بنگاه‌ها را بی نیاز کنیم. همچنین در مدیریت هم آمده است که باید با کمترین منابع بهترین خروجی را از بنگاه‌های خرد دریافت کنیم. تأمین منابع مالی بنگاه‌های خرد در همین جهت باید تعریف شود.

بندپی تاکید کرد: حدود ۹۶.۵ درصد بنگاه‌های کشور، بنگاه‌های خرد هستند و باید به این موضوع توجه بسیاری کنیم و توانمندسازی افراد نیز مهم است.


نام:
ایمیل:
* نظر: