اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 13 August 2018
مدیر امور آبفای ملارد اعلام کرد:
مدیر امور آبفای ملارد گفت: در حال حاضر در شهرستان ملارد 40 هزار مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی آب وجود دارد که باعلاوه بر آن نیز مخزنی با حجم 10هزار متر مکعبی در حال ساخت است، که با تکمیل آن ظرفیت ذخیره سازی این شهرستان دو برابر می شود.

افزایش دو برابری ظرفیت مخازن ذخیره سازی آب در ملاردبه گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، خیراله کریمی فیروزجایی مدیر امور آبفای ملارد دربازدید خبرنگاران از پروژه های این شرکت با اشاره به کاهش میزان 25 میلی متری بارش ها در سال جاری خبرداد و گفت: این میزان بارش ها به 160 میلی متر در سال بحرانی بودن وضعیت ذخایر آب را نشان میدهد.

وی در ادامه تنها راه برون رفت از این بحران را ساخت تصفیه خانه فاضلاب دانست و گفت: با کمک شورایاری و مسئولان شهرستان و کارکنان مجرب شرکت پیمانکار توانستیم ساخت تصفیه خانه با سرعت پیش ببریم.

وی اجرای صدکیلومتر شبکه گذاری و به بهره برداری رساندن تصفیه اضطرار به صورت همزمان را از مزیت های این پروژه عنوان کرد و گفت: روزانه حدود ده هزار مترمکعب تصفیه صورت می گیردکه پساب خروجی آن جهت استفاده کشاورزان به مزارع آنها منتقل می شود.

وی ارائه 5400 انشعاب در سطح شهرستان و به صورت هم زمان را مزیت دیگر این تصفیه خانه عنوان کرد.

در ادامه تاج مدیر تصفیه خانه های شهرک های غرب استان تهران گفت: در این منطقه 4 تصفیه خانه شهریار، قدس، مسکن مهر صفا دشت و ملاردقرار دارد.

مدیر تصفیه خانه های شهرک های غرب استان تهران تصریح کرد: روش تصفیه به کار گرفته شده در تصفیه خانه فاضلاب ملارد SBR است که یکی از روش های نوین با کارایی بالا در دنیا است و پسابی که از تصفیه فاضلاب تهیه می شود هم برای مصارف کشاورزی و هم برای بهبود شرایط آبخوان می تواند استفاده شود.

وی افزود: این تصفیه خانه برای ظرفیت 35هزار مترمکعب آب جایگزین در حال ساخت است که می تواند جمعیت بالای 235هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

بازدید از سایت 10 هزار مترمکعبی مارلیک

مدیر امور آبفای ملارد در ادامه با بیان اینکه ظرفیت پائین ذخیره آب را از مشکلات این شهرستان دانست و گفت: تا قبل از دهه فجر سال گذشته میزان ذخیره آب 30 هزار مترمکعب دراین شهرستان بوده که انتهای سال گذشته مخزن جعفریه ملارد را وارد مدار کرده و به بهره برداری برسانیم .

وی افزود: در حال حاضر 40 هزار مترمکعب ظرفیت ذخیره داریم و مخزنی با حجم 10هزار متر مکعبی در حال ساخت است که با تکمیل آن ظرفیت ذخیره سازی این شهرستان دو برابر می شود که می توان در آینده خدمات بهتری به مردم  ارائه دهیم.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: طبق برنامه پنج ساله، باید سالانه 9 هزار متر مکعب ظرفیت ذخیره را افزایش دهیم که  این مستلزم آنست که شهرداری وشورای شهر در زمینه جانمایی مخازن و تخصیص زمین ما را یاری کنند.

وی افزود: در جهت پوشش مناسب خدمات به مردم و ساخت یک مخزن 10 تا 15 هزار مترمکعب نیازمند زمینی در میدان ارتش هستیم که با مکاتبات انجام شده با شورای برنامه ریزی استان و شهرستان امیدواریم این زمین را در اختیار ما قرار دهند.

کریمی ادامه داد: با دریافت این زمین می توان سال آینده کلنگ مخزن را به زمین بزنیم و امیدوار باشیم که در شهرستان مشکل کیفی و کمی آب نداشته باشیم.

افزایش دو برابری ظرفیت مخازن شهرستان ملارد

مدیرامور آبفای ملارد ظرفیت مخزن مورد نیاز را با توجه به 113 هزار اشتراکی که در شهرستان وجود دارد صدهزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: با وارد شدن این مخزن به مدار 50 هزار مترمکعب تأمین می شود و ظرفیت مخازن شهرستان دو برابر می شود.

کریمی فیروزجایی از دیگر مشکلات این پروژه را مشکل افت فشار در آسیاب غرب عنوان کرد و گفت: برای حل مشکل افت فشار در منطقه 5 هزار میلیارد تومان هزینه شده اما برای سال های آینده نیاز به بهره برداری از آن مخزن هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری در منطقه ارائه  دهیم.

اختصاص 49 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در تصفیه خانه ملارد

تاج مدیر تصفیه خانه های شهرک های غرب استان تهران گفت: 49 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث تصفیه خانه فاضلاب ملارد صورت گرفته و تا تیرماه 98  به بهره برداری می رسد.

مدیر تصفیه خانه ملارد گفت: از زمان راه اندازی تصفیه خانه، پسابی که تولید می شود به قیمتی که در قرارداد مشخص شده فروخته و هزینه های سرمایه گذار پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این قرارداد سال آینده به بهره برداری می رسد و طبق مدولی که طراحی شده سرمایه گذار به مدت بیست سال از آن بهره برداری می کند.

مدیر تصفیه خانه های شهرک های غرب استان تهران نکته مهم دیگری که در این پروژه مدنظر بوده است را استفاده از حداقل مساحت با حداکثر کارآیی عنوان کرد.

ساخت تصفیه خانه فاضلاب ملارد برای این شهرستان ارزش های زیست محیطی و بهداشت محیط داشته است به طوری که بوی فاضلاب در خیابان حس نمی شود و درصد بیماری ها طبق گزارش مدیر امور آبفای ملارد کاهش یافته است. همچنین رونق کشاورزی در پائین دست، نتیجه بازچرخانی آب در منطقه با ایجاد این تصفیه خانه ذکر شد.

شایان ذکر است: شرکت طرف قرارداد موظف به فروش پساب نیست. این امر برعهده سازمان آب منطقه ای است و آنچه ما تضمین می کنیم تصفیه آب با کیفیت مدنظر در قرارداد است.

خبرنگار: پویا مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: