اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 11 August 2018
معاون اول رئيس جمهور
معاون اول رئيس جمهورگفت: نخبگان و اهل فرهنگ در اين مقطع مسئوليت سنگيني بر عهده دارند و سازمان اسناد و كتابخانه ملي نيز مي تواند در اين زمينه نقشي اثرگذار ايفا كند.

اهل فرهنگ مسئوليت سنگيني در توسعه فرهنگ جامعه بر عهده دارند

به گزارش عصرپرس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه هيأت امناي سازمان اسناد و كتابخانه ملي با تأكيد بر توسعه برنامه هاي فرهنگي در مقطع كنوني كشور، گفت: نخبگان و اهل فرهنگ در اين مقطع مسئوليت سنگيني بر عهده دارند و سازمان اسناد و كتابخانه ملي نيز مي تواند در اين زمينه نقشي اثرگذار ايفا كند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به شرايط حساس كنوني، افزود: در اين مقطع بيش از هر زمان ديگر بايد اميد و اعتماد مردم تقويت شود و در اين راستا انتظارها و توقعات از بخش فرهنگ بيش از ساير بخش هاست.

وي با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص عملكرد يك ساله سازمان اسناد و كتابخانه ملي، اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزيابي كرد و گفت: كتابخانه ملي از نظر دريافت اعتبار و منابع مالي همواره مظلوم بوده است كه بايد به صورت ويژه به اين سازمان توجه شود.

در اين جلسه كه وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش نيز حضور داشتند،‌ رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ضمن ارائه گزارش عملكرد سال 96 اين سازمان، اقدامات انجام شده و برنامه هاي در دست اجرا را تشريح كرد.

وي همچنين با اشاره به خريد و فراهم آوري حدود 1500 نسخه خطي برجسته در سال گذشته، گفت: آمار نسخ خطي سازمان در يك سال اخير ارتقا يافته و به 40 هزار نسخه رسيده است.

رونمايي از سامانه دانشنامه ايران زمين، رونمايي از مرحله نخست سامانه فهرست نسخ خطي فارسي جهان، برگزاري نمايشگاه هاي مختلف، برگزاري نشست منطقه اي يونسكو در سال 2017 با حضور نمايندگان يازده كشور و انعقاد 15 تفاهم نامه همكاري خارجي از جمله اقدامات صورت گرفته سازمان اسناد و كتابخانه ملي در سال 96 بود كه گزارش آن را رئيس اين سازمان ارائه کرد.

در ادامه اين جلسه، برخي پيشنهادهای رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي مورد بحث و تصميم گيري قرار گرفت.

تصويب آيين نامه كميسيون دائم هيأت امنای سازمان، تفويض آيين نامه هاي داخلي مورد نياز سازمان به كميسيون دائم با اطلاع هيأت امنا، بررسي گزارش عملكرد مالي سال 95 سازمان، تصويب بودجه سال 97 و تصويب اصلاحيه بودجه سال 96 سازمان اسناد و كتابخانه ملي از جمله موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميماتي نيز اتخاذ شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: