اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 08 August 2018
رییس هیات عامل ایمیدرو از گشایش اعتبار جدید برای طرح زغالسنگ پروده طبس خبر داد. این ال سی مربوط به بلوک سه پروده 4 طبس است که از نیمه دهه 80 متوقف مانده بود.

افزایش 750هزار تن به ظرفیت تولید زغالسنگ خام در طبسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه باز شدن ال سی این طرح با پیگیری های چند ساله ایمیدرو به ثمر نشسته تصریح کرد: ساعات پایانی شامگاه شنبه این هفته ال سی بلوک سه پروده 4 طبس از سوی بانک ملت باز شد و این امر حاصل همکاری ایمیدرو و بانک مرکزی است.

وی با یادآوری اینکه قرارداد این پروژه در سال 86 به امضا رسیده بود اظهار داشت: پروژه قرار بود با استفاده از فاینانس چین، اجرایی شود اما طولانی شدن فرایند اخذ مجوزها از جمله شورای اقتصاد، محیط زیست و برخی مشکلات دیگر، مجالی برای باز شدن ال سی و اجرایی شدن طرح ایجاد نکرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت:‌ هدف از اجرای این طرح ایجاد 750هزار تن ظرفیت تولید زغالسنگ خام در بلوک سه پروده 4 طبس است که زمینه 600 فرصت شغلی مستقیم و تا 4 برابر شغل غیر مستقیم را ایجاد می کند.

به گفته کرباسیان، اکنون پروژه مورد تایید دولت چین قرار گرفته و به عنوان طرح اولویت دار، مشمول فاینانس معرفی شده است.

وی در مورد اقدامات انجام شده به موازات باز شدن ال سی گفت: ثبت سفارش تجهیزات مورد نیاز انجام شده که با نرخ ارز دولتی محاسبه می شود. وی یادآور شد: طبق گفته مقامات بانک مرکزی، این طرح تنها پروژه ای غیرخودگردان سال 96 و حتی حال حاضر است.

رییس هیات عامل ایمیدرو رقم فاینانس طرح را معادل 556 میلیون یوآن چین اعلام کرد و اظهار داشت: طبق قرارداد، ایمیدرو 15درصد پیش پرداخت را تامین کرده و اکنون آماده پرداخت 50 درصد آن است.

وی تصریح کرد: ال سی به پیمانکار چینی (شرکت CMC) اعلام شده و به زودی پس از انجام مقدمات مربوطه، فعال می شود.

کرباسیان افزود: اکنون یک گروه 12 نفره از پیمانکار چینی در محل طرح مستقر شده اند و ما نیز در حال نهایی سازی برنامه زمان بندی هستیم.

کرباسیان پیش بینی کرد که اقدامات اجرایی از دو هفته آتی آغاز می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: