اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 08 August 2018
تاجگردون:
رییس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی مردم افزایش نمی یابد، گفت:وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است بر اقلامی که با ارز دولتی به آنها تخصیص می یابد تا مرحله رسیدن به دست مصرف کننده نظارت کند.

تحریم ها قیمت کالاهای اساسی مردم را افزایش نمی دهدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: بنابر تصمیمی که در بسته جدید سیاست های ارزی اخذ شد، کالاهای اساسی و اقلام خوراکی مردم با منابع ارزی تامین می شود؛اما برخی با ایجاد فضای روانی به این موضوع دامن می زنند که مشکلاتی در این بخش وجود دارد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقلام خوراکی و مایحتاج مردم با قیمت گذشته در اختیار آنها قرار می گیرد، افزود: با توجه به در نظر گرفتن ارز دولتی برای مواد غذایی قیمت کالاهای اساسی مردم افزایش نمی یابد و به وفور در اختیار آنها قرار می گیرد.

مردم نگران مواد غذایی نباشند

وی ادامه داد: مردم نگران مواد غذایی نباشند، چراکه راهکارها برای تامین کالاهای اساسی مشخص شده و در این زمینه سختی وجود ندارد، البته شاید در برخی بخش ها مشکلاتی ایجاد شود؛ اما حداقل در حوزه مواد خوراکی، کالاهای اساسی، دارویی و شوینده ها مشکلی ایجاد نمی شود.

نماینده مردم گچساران با تاکید بر لزوم تشدید نظارت ها بر بازار، یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است که بر اقلامی که با ارز پایین به کالاها تخصیص می یابد تا مرحله رسیدن به دست مصرف کننده نظارت کند.

کالاهایی که با ارز دولتی وارد می شود با همان قیمت به دست مصرف کننده برسد

وی افزود: باید اطمینان خاطر حاصل شود که کالاهایی که با ارز دولتی وارد می شود با همان قیمت به دست مصرف کننده می رسد و این تکلیفی است که از سوی رییس جمهور بر عهده وزارت صنعت گذاشته شده است.

دولت باید نظارت خود را در بخش بیشتر کند

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصناف نیز باید در این زمینه موارد لازم را رعایت کنند، تصریح کرد: دولت باید نظارت خود را در این بخش بیشتر کند، اما همه این موارد منوط به نوع رفتار مردم و اصناف است.

براساس این گزارش، تحریم های آمریکا علیه ایران در حوزه مواد غذایی، خودرو، هواپیما و صنعت فولاد و آلومینیوم 15 مرداد ماه آغاز شد و آمریکا از این طریق به دنبال اعمال فشار علیه ایران است.


نام:
ایمیل:
* نظر: