اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 07 August 2018
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با استقبال از مطرح شدن نقد صحیح نسبت به فعالیت‌های بنیاد در رسانه‌ها گفت: نقد صحیح باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات می‌شود و روابط عمومی بنیاد این آمادگی را دارد که در این مسیر هر نوع همکاری با خبرنگاران انجام دهد.

از نقد صحیح و منصفانه استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرپرس: حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در مراسم چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: عامل بقا و دوام جامعه در شرایطی که به فرهنگ، سیاست و اقتصاد ما هجوم آورده‌اند فرهنگ ایثار و شهادت است بنابراین ضرورت دارد که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و این وظیفه را بر عهده اهالی رسانه است.

وی گفت: فداکاری و ایثارگری مردم پیش از انقلاب اسلامی و همراهی آنان با امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب شد و تداوم این انقلاب تا امروز با وجود تمام کارشکنی‌ها و حملات مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان به دلیل وجود همین فرهنگ در جامعه ما بوده است.

شهیدی گفت: به عنوان خادم کوچک اعلام می‌کنم که رسانه‌ها باید ما را یاری کنند. پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت فقط به بنیاد شهید محدود نمی‌شود. نباید اجازه دهیم ایثارگران در جامعه فراموش شوند و وظیفه ما است که نسل چهارم را با ارزش‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رسانه‌ها گفت: ایشان فرموده‌اند «امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان‌ها را القاء می‌کنند و تعیین‌کننده هستند» که این مسئله اهمیت کار خبرنگاران را نشان می‌دهد.

شهیدی افزود: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظایفی وجود دارد که بخشی از آن بر عهده بنیادشهید است و همواره تلاش کرده‌ایم این وظایف را به درستی انجام دهیم. امروز باید بکوشیم فرهنگ ایثارگری را در همه سطوح جامعه برقرار کنیم، زیرا همان‌طور که رییس جمهور محترم کشورمان فرمودند ایثارگری تنها منحصر به جبهه‌های نبرد نیست و در همه لایه‌های جامعه می‌توان ایثار و از خودگذشتگی را ایجاد کرد و همین ایثار اجتماعی باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات می‌شود.

وی با اشاره به برخی فضاسازی ها علیه ایثارگران در فضاهای مجازی گفت: از تمام اصحاب رسانه می‌خواهیم که در مسیر پاسخ دادن به برخی موارد بی‌پایه به ما یاری برسانند. امروز جامعه ایثارگری از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد که وجود 9 هزار نخبه و 2200 استاد دانشگاه شاهد و ایثارگر یکی از نشانه‌های این سطح علمی است. همچنین 20 درصد از 154 هزار دانشجوی ایثارگر و 60 درصد از 46 هزار دانش‌آموز ایثارگر در بین ممتازین هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی که یکی از دشوارترین آزمون‌هاست نیز از میان 14 هزار داوطلب این آزمون، 10 نفر حائز رتبه برتر شدند که 2 نفر از آنان ایثارگر بودند که بدون استفاده از سهمیه به این موفقیت دست یافتند. در کنکور سراسری امسال نیز 22 نفر از ایثارگران جزو 100 نفر برتر بودند و نفر اول گروه علوم انسانی این آزمون فرزند جانباز 45 درصد بود که بدون استفاده از سهمیه به این موفقیت رسیده بود. با توجه به این نتایج درخشان، یکی از خواسته‌های ما از رسانه‌ها و خبرنگاران بازتاب و تبیین این موفقیت‌هاست.

معاون رییس جمهور در پایان با استقبال از مطرح شدن نقد صحیح نسبت به فعالیت‌های بنیاد در رسانه‌ها گفت: نقد صحیح باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات می‌شود و روابط عمومی بنیاد این آمادگی را دارد که در این مسیر هر نوع همکاری با خبرنگاران انجام دهد.

در این مراسم از نفرات برگزیده در بخش گزارش در گستره سراسری به ترتیب زهرا بختیاری (خبرگزاری فارس)، مریم خباز (روزنامه صبح نو)، مینا مولایی (جام جم آنلاین) و در گستره استانی سجاد پیروزپیمان (خبرگزاری فارس)، محدثه احمدی (خبرگزاری ایمنا) و مهدی بخشی (خبرگزاری مهر) معرفی شدند. همچنین در بخش خبر در گستره استانی می‌توان به مهناز بیرانوند (خبرگزاری ایرنا)، ناصر ملایی (خبرگزاری ایسنا) و در گستره استانی به سمیه اقدامی (دفاع پرس)، احسان صحرایی (پایگاه خبری نسیم دهلران) و مهدی سهرابی (پایگاه خبری گرو) اشاره کرد.

نفرات برگزیده در بخش مصاحبه نیز در گستره استانی، اسماعیل علوی (روزنامه ایران)، مهدی عسگری (روزنامه خراسان)، سارا امیری (خبرگزاری آنا)، زینب رازدشت (خبرگزاری ایکنا) و در گستره استانی هما سعادتمند (روزنامه شهرآرا)، فاطمه ایزدی (روزنامه خبر جنوب)، سجاد حیدری فرد (هفته‌نامه نسیم امید)، در بخش مقاله و یادداشت در گستره سراسری علیرضا محمدی (روزنامه جوان)، وحید ارونقی (روزنامه آرمان امروز)، علیرضا البرزی (روزنامه وطن امروز) و در گستره استانی صغری محمدی (هفته نامه صیانت)، فرزانه فرجی (روزنامه اصفهان زیبا) و محمدحسین حسین‌پور (نشریه خط 8) معرفی شدند.

در ادامه این جشنواره نفرات برگزیده در بخش عکس هم به ترتیب در گستره سراسری سعید کاظمی (خبرگزاری شبستان)، حامد جعفرنژاد (خبرگزاری تسنیم)، ابوالفضل ماهرخ (خبرگزاری آنا) و در گستره استانی فائزه کابلی کفشگیری (پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما)، احمد کریمی (میبدما) و سیدکاظم یوسفی (خبرگزاری ایرنا) لوح تقدیر و تندیس گرفتند.

در بخش ویژه مقالات و یادداشت‌های روز بزرگداشت شهدا غلامرضا بنی اسدی روزنامه (شهرآرا)، نجمه سادات مولایی (خبرگزاری تسنیم) و صنوبر محمد (فاش‌نیوز) معرفی شدند. برگزیدگان بخش فضای مجازی هم در بخش نرم‌افزار سیدامیر همایونی، رسانه‌های اجتماعی داود حسین‌زاده و در محتوای دیجیتالی نیز امید فرخی جایزه دریافت کردند.

در ادامه این جشنواره در بخش گزارش‌های خبری و برنامه‌های سیما در گستره سراسری علی محقق (خبرگزاری صداوسیما)، مهرداد بیرانوند (شبکه خبر)، محبوبه بابارحیم (باشگاه خبرنگاران جوان) و در گستره استانی شیما کرمیانی (خبر صداوسیما)، یاسر سجادپور (صداوسیما یاسوج) و شیوا شجری (صداوسیما اراک) نامشان اعلام شد.

در پایان در بخش گزارش‌های خبری و برنامه‌های صدا نیز در گستره سراسری محمدحسین خسروجردی، کیاناز کاوه و گیتی محمدی (رادیو ایران) و در گستره استانی زهرا عزیزی (رادیو کرمانشاه)، حمیدرضا سلحشور و تکتم اعتباری (رادیو خراسان جنوبی)، ندرت نوروزی (واحد صداوسیما سیستان و بلوچستان) لوح و تندیس چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت دریافت کردند.



خبرنگار: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: