اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 05 August 2018
نمایندگان مردم در خانه ملت با مسکوت ماندن طرح اصلاح سهمیه بندی کنکور ایثارگران مندرج در قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با مسکوت ماندن دو ماهه طرح اصلاح قانون کنکور ایثارگران

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه 14 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با مسکوت ماندن دوماهه طرح اصلاح بند (الف) ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر اولویت های کشور مباحث اقتصادی است، کنکوری ها امسال براساس قانون و قاعده ای که ما در برنامه ششم توسعه تدوین کرده ایم، درس خوانده، در کنکور ثبت نام کرده و در حال حاضر تعیین رشته می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در این شرایط اگر بخواهیم قانون را اصلاح کنیم و سیستم امروز تعیین رشته در کنکور را تغییر دهیم، نظام فکری جوانان را مختل می کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که به مجلس می شود، اظهار داشت: خانواده ها می‌گویند آیا مجلس کار دیگری ندارد که مدام در قوانین دست می برد. آنها حق دارند، در شرایطی که قرار است تعیین رشته کنند مجلس به دنبال تغییر در سهمیه بندی ایثارگران است.

وی ادامه داد: ترامپ را بی عقل و توافق با او را غیرقابل اعتماد می‌دانیم، قیاس مع الفارغ است اما چگونه مردم به قوانین مجلس اعتماد کنند در شرایطی که هر بار نمایندگان آن را تغییر می دهند. به جوانان رحم کنید، به اندازه کافی نظام فکری آنها را برهم ریخته اید، اصلاح سهمیه بندی ایثارگران در کنکور را به دو ماه بعد موکول کنید تا شرایط جدید برای ثبت نام سال آینده ایجاد شود.

رحیمی جهان آبادی در مخالفت با مسکوت ماندن اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور بیان داشت: سرنوشت علمی کشور در انتظار این تغییرات است، اینکه افراد متخصص برای پزشکی و مهندسی انتخاب شوند، بسیار مهم است و این ایده که با امتیازات منفی افراد در دانشگاه ها قبول شوند را نمی پذیریم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: باید دایره انتخاب برای جانبازان گسترش یابد، اینکه افراد بر اساس درصد ایثارگری انتخاب رشته کنند، رویه درستی نیست و به نفع کشور نخواهد بود.

وی گفت: همه طرفدار و مدیون خانواده ایثارگران هستیم، اما چرا سهمیه بندی برای گروه های خاص در نظر بگیریم، این کار در هیچ جای جهان جایز نیست، باید اجازه دهیم خانواده ایثارگران با هر درصد جانبازی امتیاز لازم را داشته باشند، در عین حال حق کسانی که سهمیه ایثارگران ندارند نیز ضایع نشود.

براساس این گزارش نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف مسکوت ماندن طرح یک فوریتی اصلاح بند (الف) ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه، با این پیشنهاد با 80 رأی موافق، 103 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند و صحن علنی وارد جزئیات طرح مذکور شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: