اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 05 August 2018
صورتجلسه مشترک همکاری‌های حمل و نقل بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به امضای وزرای دو کشور رسید.

امضای صورتجلسه مشترک همکاری‌های حمل و نقلی بین ایران و افغانستان

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز صورتجلسه مشترک همکاری‌های حمل و نقل بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به امضای وزرای دو کشور رسید.

در این جلسه که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، عباس آخوندی و محمدحمید طهماسی وزرای راه و شهرسازی ایران و ترانسپورت افغانستان براساس این صورتجلسه بر تسهیل ترانزیت و حمل و نقل به مقاصد یکدیگر از رهگذر کاهش هزینه‌ها و همچنین ارائه تسهیلات ترانزیت و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور در بندر چابهار تاکید کردند.

شایان ذکر است آخوندی روز گذشته با اشاره به توافقات حاصله برای تسهیل حمل‌ونقل و ترانزیت میان دو کشور گفته بود برای گسترش ترانزیت گفت‌و‌گو های زیادی داشتیم و به نتایج خوبی برای کاهش هزینه‌ها رسیدیم.

وی ادامه داد:  در حال حاضر هزینه‌هایی بابت تردد میان دو کشور اخذ می‌شود که برخی از این هزینه ها رسمی و برخی غیر رسمی است. قرار بر آن شد که کلیه هزینه‌های غیر رسمی شناسایی و کاهش یافته یا حذف شوند. هیچ دلیلی برای آنکه کسی هزینه غیررسمی دریافت کند، وجود ندارد.

آخوندی گفت: در مورد هزینه‌های رسمی باید گفت، در جمهوری اسلامی ایران ارقام بر اساس اقدام متقابل دریافت می‌شود. اگر دوستان ما در افغانستان تمایل به کاهش هزینه‌های رسمی داشته باشند، ما نیز به صورت متقابل این هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد. قرار بر آن شد که کمیسیون مشترکی برای شناسایی این هزینه‌ها تشکیل شده و در جهت کاهش این هزینه ها گام برداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: