اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 02 August 2018
آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی از نابسامانی‌های بازار سکه و ارز و گرانی‌های اخیر انتقاد کردند.

واکنش مراجع به نابسامانی‌های اقتصادی اخیر

به گزارش عصرپرس، در بیانیه آیت الله مکارم شیرازی آمده است:

بنده در جلسات خصوصی و عمومی بارها در خصوص فشار گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی به مسئولان تذکر داده ام.

مردم در مکاتباتی که با دارند این مسائل را مطرح می کنند: اول اينكه در مسائل اقتصادى با تورم شديد و بالا رفتن جهشى قيمت‌ها تهيّه نيازهاى اوليه زندگى براى آنها بسيار مشكل شده است. مى‌گويند گرچه تحريم‌هاى خارجى فشار بر اقتصاد ما وارد مى‌كند، امّا چنان نيست كه راه‌حلى نداشته باشد. 

همچنين آن‌ها معتقدند، تيم اقتصادى دولت ضعيف است. چه اصرارى دارند كه مشكلات به دست آن‌ها حل شود؟ چرا اين تيم ضعيف را عوض نمى‌كنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادى را فرا نمى‌خوانند؟ چرا به جاى اينكه كارخانه‌ها را فعال كنند و جوانان ما را به كار دعوت نمايند، ثروت‌هاى مردم را از گردش اقتصادى خارج كرده و به صورت سكه و دلار در خانه‌ها محبوس مى‌كنند؟ چرا نقدينگى بدون در نظر گرفتن راهكارهاى اقتصادى از طريق استقراض از بانك مركزى، بى‌حساب و كتاب افزوده مى‌شود؟

مردم از دستگاه قضايى نيز به شدت شكايت دارند. مى‌گويند اگر آنها با قاطعيت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادى برخورد كنند اين جرثومه‌هاى فساد به سرعت برچيده مى‌شوند. اگر ده، بيست نفر از آنها با محاكمه سريع، يعنى حداكثر در يكى دو ماه، نه چند سال، محاكمه كنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض مى‌شود و اگر آنها به افراد صاحب نفوذى مربوطند، كه حتماً مربوطند، آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پاى ميز محاكمه بكشند و با محاكمه سريع، حكم آنها را اجرا كنند و آنها را با مجازات شديد، مجازات كنند، به يقين كسى جرأت نمى‌كند كه سرمايه‌هاى عظيم مردم را به حساب خود بريزد.

اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروى قاچاق كه اسناد آن كاملاً در دست است، در چند هفته حكم صادر و اجرا شود، ديگران جرأت آن سوءاستفاده‌هاى كلان را نخواهند كرد.

تكرار مى‌كنم، مردم قضاتى مى‌خواهند شجاع، با قاطعيت و با سرعت كه به اين وضع شرم‌آور مفسدان پايان دهند.

در ضمن به مردم عزيزمان اين توصيه را دارم كه آن‌ها حق مطالبه حل مشكلاتشان را دارند ولى بدانند بدون انسجام داخلى و اتحاد همه گروه‌ها، مشكلات حل نمى‌شود. آنها كه از خارج مردم را به آشوب دعوت مى‌كنند، دشمنان قسم خورده ملت ايرانند و تشنه خون ما مى‌باشند، هرگز نبايد به شيطنت‌هاى آن‌ها توجه كرد.

خداوندا! به مسئولين بيدارى، هوشيارى، اراده و تصميم براى حل مشكلات مردم خوبمان عنايت فرما.

 

دستگاه قضا با اخلالگران اقتصادی به عنوان خائن برخورد کند

آیت‌الله نوری همدانی بهبود وضعیت اقتصادی کشور را تقاضای جدی خود از دولت دانست و بر رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده مفسدان اقتصادی از سوی دستگاه قضا تاکید کرد.

وی در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان تهران گفت: مبارزه با مفاسد جدی گرفته شود، مردم ناراحت هستند وقتی می‌شنوند فلان آقا چند هزار میلیارد اختلاس می‌کند ولی عده ای در رنج هستند. دستگاه قضایی باید هرچه سریعتر به پرونده مفسدان اقتصادی رسیدگی کند و به مردم گزارش دهد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئولان اقتصادی با مردم صادقانه صحبت کنند افزود: مردم اگر بدانند تبعیض نیست، بی عدالتی نمی شود و بدانند که مسئولان در تلاش هستند، مطمئناً تحریم را تحمل می کنند و مثل همیشه از نظام و انقلاب حمایت می کنند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: مردم ایران انقلابشان را دوست دارند و هیچگاه زمینه را برای جولان آمریکا و ایادی آنان فراهم نخواهند کرد اما عده ای از این نجابت و مقاومت مردم سو استفاده می کنند که باید  مجازات شوند.

وی هر گونه مذاکره با آمریکا را محکوم کرد گفت: چطور عده ای این همه ظلم و جنایت را از آمریکا علیه مردم ایران می بنند باز از آمریکا دم میزنند.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: