اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 02 August 2018
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای سرمایه های مهم اجتماعی در درون خود است، گفت: نوع نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند و باید ظرفیت های آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صالحی: نوع نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب افزود: با توجه به رشد افزایش سواد و روند صعودی آمار تحصیلات عالی در این استان، باید به ظرفیت های آن توجه شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوع نگرش مردم این استان به دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت بالا در انتخابات و پیشینه تاریخی آنان در مرزداری را نشان از غیرت و عزت ملی مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد.

وی گفت: تصور بخش خصوصی از امنیت اقتصادی موجود در استان صحیح نیست و بر همین اساس سرمایه گذاری کمی در این استان انجام شده است در حالی که این استان فرصت های فراوانی دارد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: در این استان در برخی حوزه ها از جمله زیرساخت های عرصه فرهنگ و هنر نیاز به تقویت داریم و همگرایی و تعامل نهادهای فرهنگی در تحقق آن نقش مهمی دارد.

صالحی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های ویژه ای برای انتقال فرهنگ و هنر کشورمان به آن سوی مرزها دارد و باید از این ظرفیت بهره کافی برد.

مسگرانی، مدیرکل فرهنگ ‌وارشاد اسلامی استان نیز گفت: راه اندازی سینما سیار و چهار نگارخانه در شهرهای زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان درحال اجراست.

وی افزود: هم اکنون نیاز به یک سالن مرکزی ویژه برنامه های فرهنگی در زاهدان و توسعه فضاهای فرهنگی در تمام استان داریم.

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان با ویژگی هایی مانند بهشت آثار باستانی و فرهنگی و یا تنگه احد در کشور مطرح است بنابراین برای مبارزه و مقابله با اندیشه های تندرو و انحرافی که در کشورهای همسایه است، باید برنامه های فرهنگی کارشناسی شده براساس نیاز استان تدوین شود.

وی ادامه داد: در این استان تنوع مذهبی وجود دارد اما همه با همبستگی های قومی خود، مرزداران و میهن دوستان واقعی و ارادتمندان به رهبری هستند که حلقه های محکم اتصال میان شیعه و سنی در استان را ایجاد کرده است.

در بخش دیگری از این جلسه، مولوی نذیر احمد سلامی، یکی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز توجه ویژه رسانه ها را به تقویت زیرساخت‌های مذهبی و تحکیم وحدت خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز به پیشینه غنی فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: موسیقی حماسی و میراث غنی فرهنگی و شعر و ادب از ویژگی های استان سیستان و بلوچستان است.

محبی ادامه داد :برخی آداب و رسوم قبیله ای و عشایری در این استان پهناور نیاز به حمایت و تقویت فرهنگی دارد تا هم محاسن آن معرفی شود و هم برخی کاستی‌ها براساس نیازهای روز رفع شود.

نمایندگان مردم زاهدان و خاش هم خواستار توسعه زیرساخت های فرهنگی، کتابخانه های عمومی و توجه ویژه به استفاده از ظرفیت رسانه ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان شدند.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سیستان و بلوچستان رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: