اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 01 August 2018
معاون اجتماعی وزارت بهداشت :
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: اجتماعی شدن سلامت با مشارکت مردمی، همکاری‌های بین‌بخشی و برقراری عدالت در سلامت روی خواهد داد و اجتماعی شدن سلامت در نگاه و رویکردهای روزآمد، یک ضرورت است نه یک انتخاب.

اجتماعی شدن سلامت، یک ضرورت است نه یک انتخاب

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، در دومین همایش توجیهی - مشورتی معاونت اجتماعی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه یک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران  ضمن بیان این مطلب، بهره‌گیری از مشارکت مردم و توانمندسازی جوامع را به شنیده شدن صدای مردم در امر سلامت تعبیر کرد و آن را از ارکان مهم برای دست‌یابی به سلامت همگانی و عدالت در سلامت دانست و با تاکید بر همکاری‌های بین‌بخشی، خواستار پذیرش مسئولیت دیگر دستگاه‌ها و نهادها در امر سلامت شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به سفر مشاوران سازمان جهانی بهداشت در هفته گذشته برای بازدید از تجربه اجتماعی شدن سلامت در ایران، افزود: در گزارش اولیه‌ای که این گروه ارائه دادند، از این روند بسیار  استقبال شد و اعلام کردند که این سطح از فعالیت و خدمات در کشورهای پیشرفته اتفاق می‌افتد.

وی یاد آور شد: ارزیابی مشاوران سازمان جهانی بهداشت براساس بررسی اسناد و بازدیدهای میدانی آنها در تهران و قزوین بوده است.    

ایازی با پرداختن به موضوع مشارکت‌های مردمی افزود: در حوزه خیران و موسسات خیریه نیز اتفاقات بزرگی افتاده است و فقط در سال گذشته، ۱۷۰۰میلیارد مشارکت ایشان را در نظام سلامت داشته‌ایم. همچنین وزیر بهداشت نیز در شورای معاونان وزارتخانه از فعالیت‌های سمن‌های سلامت و کاستن از بار و چالش‌های نظام سلامت ابراز رضایت کردند

وی مولفه‌های اجتماعی سلامت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: مجامع سلامت در سطوح گوناگون برای حمایت‌طلبی و مشارکت همگانی دستگاه‌ها و نهادها در نظام سلامت برگزار شده و می‌شود. کانون‌های سلامت محلات نیز در راستای مشارکت همگانی و حضور پایدار مردم در امر سلامت در تمامی کشور در حال راه‌اندازی است و از ماموریت‌ها و وظایف اداره کل امور اجتماعی سلامت است.

در ادامه همایش دکتر احمد حسین‌زادگان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، گفت: رویکرد ما در استانداری مازندران و در معاونت مربوطه، بیش از هر چیز اجتماعی است. همچنین امسال را به دلیل اهمیت آن برای جامعه، سال سلامت و نشاط اجتماعی و تلاش در این زمینه قرار داده‌ایم.

وی عملکرد وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید را بسیار کارآمد و امیدبخش دانست و اظهار داشت: با تشکیل معاونت اجتماعی در زمینه اجتماعی شدن سلامت، اقدام بسیار مهمی در وزارت بهداشت انجام شده است و فردی خبره سکاندار آن است که تجربه‌های مهمی در این زمینه و به ویژه در شهرداری تهران داشته است.

حسین‌زاده افزود: بسیاری از آمارهای مهم و مثبت ارائه شده توسط دکتر ایازی در حوزه اجتماعی در مدت یکی - دو هفته اخیر، تغییر مثبت و افزایش داشته است و این بیانگر پتانسیل این حوزه و مدیریت آن است.

معاون استاندار مازندران، گفت: در زمینه اجتماعی شدن از اهمیت و جایگاه فرهنگ، هنر و رسانه‌ها نباید غافل بود چنانکه به گفته آقای دکتر ایازی هم، شورای فرهنگ سلامت شکل گرفته و هم، سند آن تهیه شده است

در ادامه همایش نیز دکتر فرهنگ بابامحمودی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون سابق اجتماعی این دانشگاه، مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است، همایش یک ‌روزه آموزشی، توجیهی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت که در ساری با حضور روسا و معاونان اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان کلان‌منطقه یک کشور،شامل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مازندران، گیلان، سمنان، گلستان، شاهرود و بابل در حال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: