اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 01 August 2018
قاضی پور مطرح کرد:
عضو کمیسیون صنایع مجلس بر انجام تحقیق و تفحص درباره واریز کمک های مردمی به حساب اشخاص خاص تاکید کرد.

لزوم تحقیق و تفحص کمک‌های مردمی به حساب اشخاص خاص

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون اصل 90 و عمران مجلس در خصوص زلزله کرمانشاه گفت: نمایندگان استان مجدانه وضعیت زلزله زدگان را دنبال می کردند اما در گزارش کمیسیون عمران به برخی مسائل به طور شفاف پرداخته نشده است نباید هزینه نوسازی و بازسازی خانه های مردم از جیب خودشان صرف شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به تمام وعده های خود باید عمل کند و اعتبارات به میزان خسارات وارد شده در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد.

وی در توضیح پیشنهادات خود در این زمینه افزود: پیشگیری و سازماندهی واحد برای مواقع بحرانی ضروری است، ایران در منطقه پر بلایای طبیعی قرار گرفته لذا با حساسیت بیشتری باید در خصوص مدیریت بحران عمل کرد.

قاضی پور با بیان اینکه قانون مدیریت بحران باید دائمی شود، افزود: جمعیت هلال احمر نیز به میزان وسعت مناطق آسیب دیده و حوادث قهری آمادگی لازم ندارد، از سوی دیگر توجه به مقاوم سازی روستاها با توجه به بند الف ماده 27 برنامه ششم توسعه ضروری است.

وی یادآور شد: در قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف به شناسایی روستاهای در معرض حوادث طبیعی و مقاوم سازی این مناطق با مشارکت سازمان های مذکور و مردم و تقلیل مشکلات تا میزان 30 درصد تا پایان سال اول شده است.

قاضی پور در ادامه به مبالغی که مردم به حساب اشخاص خاص برای کمک به زلزله زدگان واریز کردند اشاره کرد و گفت: تحقیق و تفحص پیرامون بررسی پول هایی که به حساب این افراد واریز شد ضروری است زیرا این افراد حق ندارند کمک های مردمی را در هر جایی هزینه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور، راه و شهرسازی و اقتصاد می بایست در این جلسه حضور پیدا می کردند و گزارش هایی درباره اقدامات انجام گرفته ارائه می شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: