اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 01 August 2018
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:
سخنگوی صنعت برق گفت:با تامین منابع مالی مورد نیاز در بخش انرژی های تجدید پذیر آمادگی ایجاد 4 هزار مگاوات و رسیدن به برنامه ششم توسعه را داریم، چرا که در بحث احداث نیروگاه تجدید پذیر صنعت برق توان این را دارد که هر نیروگاه را ظرف مدت شش ماه وارد مدار کند.
کاهش 47 درصدی خاموشی ها نسبت به 2 هفته گذشته 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمودرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در نشست خبری با اعلام این خبر که پیک مصرف با اعمال مدیریت مصرف 57 هزار و97 مگاوات ثابت نگه داشته شده است، گفت: این میزان به کمتر از 3 درصد پیک شبکه سراسری در سال گذشته رسیده است.

وی افزود: میزان خاموشی‌ها نسبت به دو هفته گذشته ۴۷ درصد و نسبت به هفته اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که نهایتا تا ۲۰ مرداد ماه خاموشی‌ها به صفر برسد. البته این مسئله متاثر از برخی عوامل همچون درجه حرارت است.

 حقی فام در ادامه گفت: با انجام اقدامات لازم توانسته ایمخاموشی در خیلی از مناطق متوقف شده و استان های بوشهر، خوزستان از دور خاموشی ها حذف شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت برق راضی به خاموشی حتی یک مگاوات نیست و تمام تلاش خود را برای کاهش خاموشی ها انجام خواهیم داد، افزود: بخش اعظمی از خاموشی های استان سیستان و بلوچستان، ایلام، تهران و 50 درصد در شمال کشور کاهش یافته است. 

با تامین منابع مورد نیاز آمادگی ایجاد 4 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر را داریم
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار عصرپرس در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای کاهش خاموشی ها در کشور گفت: در حال حاضر 602 مگاوات انرژی تجدید پذیر داریمکه 490 مگاوات در حال اجراست و در پیک سال آینده وارد مدار می شود، البته این میزان نسبت به کشور های صنعتی درصد ناچیزی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته از محل عوارض مصوب مجلس 1200 میلیارد تومان مشخص شده است گفت: تنها 60 درصدآن تخصیص داده شده که نصف آن برای توسعه انرژی تجدید پذیر روستایی هزینه شده است.

وی افزود:با تامین منابع مالی مورد نیاز در بخش انرژی های تجدید پذیر  آمادگی ایجاد 4 هزار مگاوات و رسیدن به برنامه ششم توسعه را داریم،  چرا که در بحث احداث نیروگاه تجدید پذیر صنعت برق توان این را دارد که هر نیروگاه را ظرف مدت شش ماه وارد مدار کند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه گفت: امسال با توجه به وضعیت پایدرا حرارتی در کشور 1/47 درصد افزایش دما را داشته آیم که عمده این خاموشی ها بخاطر همین افزایش دما بوده است.

وی در ادامه به وارد مدار شدن نیروگاه شیک ترکیبی کاسپین با ظرفیت 307 مگاوات اشاره کرد و گفت: با وارد مدار شدن آی نیروگاه با راندمان 58 درصد به تولید کمک کرد و سال آینده واحد بخار آن نیز وارد مدار می شود و با توجه به نیز 4/2 درصد تولید انرژی های حرارتی افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: با تامین آب نیروگاه اصفهان توانستیم 600 مگاوات به تولید اضافه شود و سال آینده نیز با استفاده از پسماند فاضلاب شهر اصفهان بدون تکیه بر منابع ابی استان آب مورد نیاز نیروگاه را تامین کنیم.

5000 میلیارد تومان طلب صنعت برق از مشترکین 
حقی فام درادامه گفت: صنعت برق تا کنون 5000 ملیارد تومان طلب از مشترکین خود داردکه 2 سوم آن با تاخیر دریافت می شود و مابقی سخت وصول می گیردد و این موضوع مشکلاتی را برای این صنعت در برداشته است.

10/48 درصد تلفات توزیع برق در کشور
سخنگوی صنعت برق با اشاره به تلفات 10/48 درصدی توزیع برق در کشور گفت: از سال 92 با برنامه ریزی های صورت گرفته تلفات توزیع برق را از 15/5 درصد به 10/48 درصد رسانده ایم و تلاش می کنیم تا 4 سال آینده این تلفات به 9 درصد کاهش یابد.

وی  افزود: در راستای کاهش تلفات برق در کشور و با هماهنگی شورای اقتصاد تلاش می کنیم که یک میلیون کولر مناطق جنوب کشور تعویض شود که با این برنامه میزان چشمگیری از مصرف برق مناطق خوزستان، هزمزگان و بوشهر کاهش می یابد.

خروج 7 هزار مگاوات نیروگاه فرسوده تا سال 1400

حقی فام درادامه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 7 هزار مگاوات نیروگاه فرسوده با راندمان پایین تا سال 1400 از مدار خارج می شوند. 

خبرنگار : پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: